استاندار زنجان:

واکسن درمان نیست، بلکه پیشگیری است

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۱:۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۶
واکسن درمان نیست، بلکه پیشگیری است
استاندار زنجان گفت: نباید این تصور وجود داشته باشد به افرادی که روی تخت بیمارستان‌ها به علت کرونا بستری هستند، در صورت تزریق واکسن بهبود خواهند یافت، زیرا واکسن درمان نیست، بلکه پیشگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر تامین واکسن مورد اطمینان تاکید دارند و همه ما به عنوان سربازان ایشان، به دنبال عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه هستیم.

وی ضمن اطمینان‌بخشی به شهروندان زنجانی درباره واکسیناسیون، تاکید کرد: مردم یقین بدانند واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شود حتماً واکسنی است که از اعتبار لازم و ضریب اطمینان بالا برخوردار است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه هم‌زمان با سراسر کشور واکسیناسیون در استان زنجان از شهرستان ابهر آغاز شد، اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان و شاغلان در آی.‌سی.‌یوها در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

استاندار زنجان با یادآوری این مطلب که واکسیناسیون در نوبت‌های مختلف بر اساس اولویت‌بندی انجام خواهد شد، ادامه داد: اولویت نوبت بعدی ورود واکسن به کشور که اسفندماه است، با سالمندان و افراد دارای بیماری مزمن است.

حقیقی با اشاره به تشکیل کمیته در استان‌ها در راستای اجرای طرح واکسیناسیون با مسئولیت استانداران و نظارت آنان، تصریح کرد: به تناسب واکسنی که در دو مرحله زده می‌شود، حتماً آسیب‌پذیری مردم کاهش خواهد یافت.

مقام عالی استان زنجان با تاکید بر اینکه نکته مهمی که باید مردم توجه کنند، این است که واکسن درمان نیست، بیان کرد: نباید این تصور وجود داشته باشد، به افرادی که روی تخت بیمارستان‌ها به علت کرونا بستری هستند، در صورت تزریق واکسن بهبود خواهند یافت، زیرا واکسن درمان نیست، بلکه پیشگیری است.

استاندار زنجان عنوان کرد: همه مردم باید بدانند با کروناویروسی که جهش پیدا کرده، افراد جوان را هم درگیر می‌کند، پس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی زندگی کنیم تا زمانی که این بیماری به طور کامل از استان و کشور ریشه‌کن شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که رنگ‌های شهرستان‌ها نباید برای مردم گول‌زننده باشد، واکسن زدن هم نباید ما را از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی باز بدارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز