در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان؛

استاندار زنجان: بیماریابی در استان افزایش یافته است

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۱:۲۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۷۵۵۶
استاندار زنجان: بیماریابی در استان افزایش یافته است
استاندار زنجان گفت: از ابتدای بهمن امسال ۲۰ هزار آزمایش انجام شده است و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش محسوسی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: ما با مردم با صداقت رفتار می کنیم و واقعیت‌ها را گفته ایم و باید بدانیم رنگ‌ها و کاهش تعداد فوتی‌ها در این روزها بیانگر پایان کرونا نیست.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان رو به افزایش است، افزود: زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا در آمده و اگر مراقبت نشود باید شاهد افزایش مبتلایان که به مراتب سخت‌تر از دوره های قبل خواهد بود باشیم.

 رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با انتقاد از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: ویروس جهش یافته کرونا به استان‌های همجوار رسیده و میزان ابتلای خانوادگی و مرگ و میر آن بالاست.

استاندار زنجان تاکید کرد: هر زمانی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شد و مردم همکاری کردند شاهد کنترل ویروس کرونا بودیم و کسانی که در اجتماع ماسک نمی زنند به لحاظ شرعی مسئولند.

او با انتقاد از رعایت نشدن دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی برخی اصناف و دفاتر پیشخوان دولت، خواستار برخورد جدی با متخلفان شد.

بنا بر اعلام استاندار زنجان تعداد بیماران سرپایی ۲۱ درصد و کسانی که در بیمارستان‌ها بستری شده اند ۱۸ درصد افزایش یافته است و کسانی که تست pcr آنها مثبت است حتما باید قرنطینه شوند تا میزان سرایت بیماری کاهش یابد.

مقام عالی استان همچنین از توزیع ماسک با قیمت ارزان در استان طی روزهای آینده خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز