معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان بیان کرد:

لزوم آموزش نیروهای جدیدالورود حوزه فرش‌بافی

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۰۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۳۷۵۸۶
لزوم آموزش نیروهای جدیدالورود حوزه فرش‌بافی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ورود نیروی کار جدید در کار فرش‌بافی نیازمند آموزش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدرضا آبی‌پور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در عرصه‌های مختلف دارای توفیقات بی‌شماری است؛ به ‌طوری ‌که زنجان در زمینه اقدامات و توفیقات جزو ۵ تا ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌شود ولی این توفیقات کمتر به گوش مردم استان رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح ۵ پروژه اقتصادی استان زنجان در روز ۱۶ بهمن با سرمایه‌گذاری ۷۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۸۰۰ نفر، افزود: این طرح‌ها با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد که با این افتتاح‌ها زنجیره تولید برخی صنایع در استان تکمیل و حتی کشور از تولید محصولاتی بی‌نیاز شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت دو اتحادیه مهم و قوی در زمینه فرش در استان زنجان، گفت: متاسفانه پرداخت بیمه به افرادی که حتی فرش‌بافی نمی‌کردند، در استان عرف شده بود که جلوی این کار گرفته شده است.

آبی‌پور تصریح کرد: صدور بدون نظارت دفترچه‌های بیمه فرش‌بافی یکی از دلایل بروز مشکلات در این زمینه بوده و ضروری است فرشبافان واقعی شناسایی شده و بیمه فقط به این افراد دارای دار قالی اختصاص یابد. همچنین اتحادیه‌ها باید اعضای اصلی خود را شناسایی کرده و نسبت به بیمه فرشبافان واقعی اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان یادآور شد: ورود نیروی کار جدید در کار فرش‌بافی نیازمند آموزش است که باید فنی‌وحرفه‌ای استان در این زمینه پیشگام باشد. در حال حاضر تحریم‌ها مشکلاتی را برای صنعت فرش به وجود آورده و از آنجایی که وظایف مجلس بازنگری قوانین است که در خصوص فرش هنوز این قوانین بازنگری نشده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تامین مواد اولیه فرش، عنوان کرد: مصوبات مجلس در این زمینه بازنگری نشده است تا مشکلات این حوزه حل شود. ضروری است مجلس شورای اسلامی نسبت به بازنگری قوانین فرش اقدام کند تا مشکلات این بخش در حوزه‌های مختلف حل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ساله اخیر به دلیل اصلاح نشدن قوانین، مشکلاتی وجود دارد که باید این دغدغه‌ها حل شود.

 

نظر شما