رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم :

۱۰۵ تن چوب آلات قاچاق در طارم کشف و توقیف شده است

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۴:۰۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۴۰۹۴۲
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون 105 تن چوب آلات قاچاق در این شهرستان کشف و توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ضیاءالدین حسنلو رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان که متفاوت از سایر نقاط استان است موجب شده تا شاهد جنگل های سرسبز طبیعی به وسعت 31 هزار هکتار در طارم هزار رنگ باشیم.

به گفته حسنلو، جنگل‌های این شهرستان در مناطقی مانند جنگل ارس، جیش‌آباد، چرزه، جمال‌آباد، مینا، خساره، سرداب و ... است.

حسنلو ادامه داد: از ابتدای سال 99 تا کنون، 140 هکتار جنگل کاری در منطقه جمال آباد و 90 هکتار نیز در منطقه هزاررود جنگل کاری شده است.

وی افزود: اما این روزها صدای اره در دل جنگل‌های طارم می‌پیچد و از پس آن وانت‌بار‌ها و حتی کامیون ها راهی می‌شوند تا این میراث ارزشمند را به حراج گذاشته و تجارتی تلخ را رقم بزنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم، قاچاق چوب را از مهم‌ترین تهدید‌های مناطق جنگلی می داند و می گوید: از ابتدای سال 99 تا کنون 105 تن چوب آلات قاچاق در این شهرستان کشف و توقیف شده است.

حسنلو با اشاره به این که اغلب درختانی که قاچاق می شوند از نوع چنار، بید، گردو و قره آغاج است گفت: در این بازه زمانی 4 نفر از سودجویان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود برای جلوگیری از قاچاق چوب اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم برنامه هایی در دست اقدام دارد.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم، گشت های مداوم به صورت شبانه روزی، انتخاب همیاران طبیعت در روستاها حدود 90 نفر و اطلاع رسانی از طریق شوراها و دهیاران روستاها از جمله اقداماتی است که در این شهرستان اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز