معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

رویکرد مقابله با کرونا ایجاد حساسیت منطقی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۳:۳۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۵۲۵۰
رویکرد مقابله با کرونا ایجاد حساسیت منطقی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: رویکرد امروز ما برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ایجاد حساسیت منطقی است، نه ایجاد نگرانی در بین مردم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی  در پانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از انتظارات امروز ما از دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان، ارائه گزارش از اقدامات و مصوبات جلسات قبلی است، گفت: این اقدام به این خاطر است تا موانع شناسایی شده و ساز کار برای رفع مشکل تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در شرایط کنونی و به تناسب با سایر کشورها با یک ویروس مواجه است، افزود: اگر بنا است در آستانه تعطیلات عید نوروز اقدام به اعمال محدودیت‌های کرونایی نکنیم، باید پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و حساسیت زیادی رعایت کنیم و این مختص همه آحاد جامعه و کسانی که به نحوی فعالیت‌های اجتماعی مختلف انجام می‌دهند، می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه سلامت، محور تصمیمات اتخاذ شده خواهد بود، تصریح کرد: امروز انتظار ما از هیئت امنای پاساژها، بازاریان، اصناف، واحدهای خدمات‌رسان و ... این است که تحت هر شرایطی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند. نباید فراموش کنیم که الزام نرسیدن به این محدودیت‌ها آن هم در شرایطی که با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستیم، رعایت همه این موارد است.

مرادی‌نافچی با تاکید بر اینکه استان زنجان برای نوروز سال آینده به هیچ وجه ستاد تسهیل جذب مسافر نخواهد داشت، ادامه داد: در همین راستا شهردای‌ها مکلف‌اند از برپا کردن چادر در پارک‌ها خودداری کنند. همچنین کسانی که وارد استان می‌شوند باید گواهی PCR آن‌ها منفی باشد. علاوه بر این همه هتل‌ها و مهمانسراها مکلف‌اند از پذیرش مسافرانی که PCR آن‌ها مثبت است، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان امسال محدودیت‌های خاص کرونایی – در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی – اعمال نشود، اظهار کرد: این در حالی است که اگر قرار باشد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای پایانی سال حساسیتی وجود نداشته باشد، این محدودیت تحت هر شرایطی برای حفظ سلامتی مردم اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم که استان زنجان آماده برگزاری این انتخابات بوده و همه تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است. در همین راستا ستاد انتخابات استان فعال شده و کمیته‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی، در سایه امنیت کامل و نیز با مشارکت حداکثری واجدان شرایط است، خاطرنشان کرد: زمان ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفندماه امسال، انتخابات شوراهای روستا از ۱۶ فروردین‌ماه سال آینده و انتخابات ریاست‌جمهوری از ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۹ خواهد بود که مهلت ثبت‌نام برای انتخابات شوراهای شهر و روستا یک هفته و برای انتخابات ریاست‌جمهوری به مدت پنج روز خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز