معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

شهروندان پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند، محدودیتها دوباره باز می‌گردد

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۳:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۵۸۵۸
شهروندان پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند، محدودیتها دوباره باز می‌گردد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: به شرطی که اقشار مختلف مردم استان پروتکل‌های کرونایی را رعایت کنند و تغییری در وضعیت رنگ بندی ها رخ ندهد، محدودیت اعمال نمی شود، اما درصورت بی‌توجهی این مهم اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش  مرادی  در جلسه قرارگاه عملیاتی کرونای استان زنجان افزود: رویکرد ستاد کرونا و قرارگاه عملیاتی ایجاد مشکل در معیشت مردم نیست، مگر آنکه رعایت پروتکل ها از سوی مردم انجام گیرد و در این ارتباط همکاری هیات امنا در تحقق این مساله مهم است.

وی، با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده نشان دهنده توجه به موضوع سالمندان در حوزه کرونا است، اضافه کرد: سالمندان از آسیب پذیرترین  گروه جامعه محسوب می شوند و در این میان تکریم، احترام و تامین نیازهای این قشر در فرهنگ دینی، ملی و آموزه‌های دینی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 این مسوول  ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال در فرهنگ دینی و آیینی  ادای احترام به بزرگترها ضروری است اما باید با توجه به شرایط کرونایی از مراجعه حضوری به سالمندان با هدف کاهش خطر ابتلای آنان به بیماری جلوگیری شود.

مرادی با بیان اینکه سالمندان بیشترین جمعیت ابتلای به ویروس کرونا را تشکیل می دهد، افزود: با توجه به شرایط کرونایی از فرصت کنونی باید برای خدمات رسانی در بستر فضای مجازی برای سالمندان استفاده شود و در این خصوص دستگاههای اجرایی استان باید به عنوان ماموریت خدمات خود را در بستر مجازی در سه ماهه سال ۱۴۰۰ ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تمام نشده و در زمان حاضر مشکل امروز جهان و ایران ویروس جهش یافته با شدت شیوع و اثربخشی بیشتری نمود یافته است که امید به زندگی بیمار را کاهش می‌دهد، گفت: بر این اساس استمرار خدمات به جامعه سالمندان بیش از گذشته ضرورت دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان  ادامه داد: در آستانه سال نو  و با توجه به شرایط کرونایی عموم مردم ضرورت ندارد برای تامین مایحتاج خود در سطح شهر تردد کنند و از طرفی راه اندازی پویش حمایت از سالمندان می تواند مشکلات این قشر را کاهش دهد.

وی  همچنین بر ضرورت کاهش بازار گردانی مردم در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلاتی به دنبال دارد  و باید اقدامات شاخص انجام شده به جامعه منتقل شود.

مرادی، همچنین برضرورت امید آفرینی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: امید و اطلاع رسانی از کارهای انجام گرفته امری مهم بوده که در صورت بی توجه  نا امیدی در جامعه تزریق می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز