معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر ضروری است

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۱:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۲۶۹۳
ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر ضروری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، گفت: در حوزه مقابله با پدیده مواد مخدر، بحث وارد آوردن ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان و ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی،  در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امسال (سال ۹۹) استان زنجان، افزود: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، باید در این راستا، ساز و کار عملیاتی را تعریف کند و آن را سال ۱۴۰۰ در نخستین جلسه این شورا به حاضران ارایه دهد.

وی، کار جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر را مهم خواند و اظهار داشت: موضوع مشارکت های مردمی و فعال کردن و بهره گیری مطلوب از سازمان های مردم نهاد و مجموعه تشکل‌های غیردولتی که می تواند در این خصوص به عنوان یک فرصت در کنار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه های ذیربط، کمک کار باشند باید مد نظر قرار گیرد.

مرادی با تاکید براینکه در حوزه درمان نیز تحت پوشش قراردادن معتادان تحت درمان و بیمه سلامت آنان بر حمایت از خانواده های آنان اولویت دارد، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری نیز بحث طرح یاریگران زندگی از سوی دستگاه های ذیربط عملیاتی و اجرایی شود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه جامعه هدف باید به درستی شناخته شود که این بسیار مهم است، گفت: اگر به حوزه های دانش آموزی، دانشجویی، سازمان های مردم نهاد، ورزش و جوانان و خانواده ها، خوب هدفگیری شده و به درستی عمل شود در این صورت به معتاد متجاهر نخواهیم رسید.

مرادی افزود: وجود گرمخانه در شهر یک فرصت است اما خیلی استفاده مطلوب و مورد نظر صورت نمی گیرد و لازم است دستگاه ذیربط ازجمله شهرداری ببیند از این فرصت چگونه می توان در سال ۱۴۰۰ در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت تا مهجور نماند ضمن اینکه اعتبارات آن نیز پارسال اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه باید دید کدام دستگاه ها می توانند چه نقش هایی را برای مشارکت لازم در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر داشته باشد که در صورت نیاز به آنها ابلاغ شده و الزام آور شود، اظهار داشت: معتادین متجاهر در هر حال وجود دارند که جمع آوری آنها به عنوان یک فرصت بوده و ایجاد دغدغه و نگرانی به لحاظ روانی نیز به عنوان یک تهدید است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز