در دیدار با اعضای منتخب سمن ها و مجمع جوانان استان:

استاندار زنجان: صادرات ایران ترانسفو زنجان سال گذشته به ۳۲ میلیون دلار رسید

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۳:۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۷۱۷۱
استاندار زنجان: صادرات ایران ترانسفو زنجان سال گذشته به ۳۲ میلیون دلار رسید
استاندار زنجان با اشاره به طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت ایران ترانسفو از دولت گفت: این شرکت علاوه بر عدم تامین نقدینگی مشکل مدیریتی داشت که با کارهای انجام گرفته طی سال ۹۸، ۲۰ میلیون دلار صادرات به ثبت رساند که این رقم در سال گذشته بالای ۳۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در دیدار با اعضای منتخب سمن ها و مجمع جوانان استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته این استان در شرایط تحریم و  اقتصاد نامناسب افزود: در صورت تداوم مشکل واحدهای تولیدی این استان، کشور با مشکل جدی مواجه می شد که نمونه عینی آن شرکت ایران ترانسفو زنجان است که ۷۵ درصد سخت افزارهای برق فشار قوی را تولید می کند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۴۲۰ نفر با برگزاری آزمون وارد این شرکت شدند که شروع بکار رسمی آنان پایان فرودین امسال خواهد بود و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۴۲۰ نفر نیروی انسانی دیگر در نظر گرفته شده است.   

این  مسوول ادامه داد: کارخانه نخ تایر صبای زنجان نیز  ۸۰ درصد پارچه لاستیک کشور را تولید می کند که مشکلات مالی عدیده ای را داشت که این مهم نیز با رایزنی هایی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا کنون ۶۰ واحد تولیدی که بین چهار تا ۱۲ سال تعطیل بود به چرخه فعالیت در استان بازگشتند، اضافه کرد: برای این واحدها ۲ هزار اشتغال ایجاد شد که نمونه آن کارخانه روغن نباتی جهان است که روزانه ۳۵ تن  روغن تولید می کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این استان به لحاظ سه شاخص ستاد تسهیلات تنها استان در کشوراست  که مقام اول تا سوم را کسب کرده است، گفت: این مهم به این دلیل است که ستاد تسهیلات  استان طی  سال گذشته ۱۱۰ جلسه را در محل کارخانه ها برگزار کرده که نسبت به بررسی و رفع  مشکل واحدها اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه اجباری استان  نیز فرودین ۹۹ نسبت به اسفند همین  سال هفت هزار و ۸۰۰ نفر افزوده شد، اضافه کرد: بر همین مبنا بیمه بیکاری نیز نسبت پایان سال به سال  ۹۸، ۳۸۷ نفر کاهش یافته که از توفیقات انجام گرفته حکایت دارد.

حقیقی با بیان اینکه سهم استان در مسکن ملی سه هزار  و ۴۰۰ واحد بود افزود: این رقم اکنون به  ۱۵ هزار واحد افزایش یافته که ۹ درصد ساخت مسکن  شور در این استان به وقوع پیوسته است.

وی  اظهار داشت: بر این اساس ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد آن بصورت قطعی در حال تجهیز کارگاه یا ساخت آن تا طبقه چهارم قرار دارد،  که طبق برنامه ریزی ها اولین واحدها مهر امسال  به متقاضیان واگذار خواهد شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه انگونه که باید و شاید اطلاع رسانی خوبی در خصوص اقدامات رو به توسعه ای استان انجام نگرفته است، خاطر نشان کرد:میزان تسهیلات استان نیز از هشت هزار و ۹۴ میلیارد تومان به ۱۷ هزار  و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته  رسید که این مهم با رایزنی ها محقق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز