معاون استاندار زنجان :

زنجان، ابهر و خرم‌دره جزء شهرستان‌های آسیب‌پذیر در مقابل کرونا هستند

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۳:۳۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۹۲۶۲
زنجان، ابهر و خرم‌دره جزء شهرستان‌های آسیب‌پذیر در مقابل کرونا هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: زنجان، ابهر و خرم‌دره جز شهرستان‌های آسیب‌پذیر در مقابل کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه قرارگاه کرونای شهرستان خرم‌دره، با بیان اینکه سال گذشته مردم کشورمان روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، عنوان کرد: همه ما جز مردم حساب می‌شویم، لذا برای مبارزه با کرونا هرکس باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده در قرارگاه‌های کرونای شهرستان‌ها درباره آمارهای این بیماری، تصریح کرد: افزایش آمارها نشان می‌دهد که پروتکل‌ها در جامعه به خوبی رعایت نشده است زیرا اگر اهتمام جدی در این‌باره وجود داشت نباید بیماری افزایش می‌یافت.

این مسئول با یادآوری درگیر شدن کودکان، نوجوانان و جوانان در موج جدید کرونا، بیان کرد: درگیری این رده‌های سنی نشان می‌دهد که کرونا سن، جنس و شغل نمی‌شناسد.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه مراکز آموزش حضوری تا اطلاع ثانوی تعطیل است، عنوان کرد: در برخی از روستاها مدارس دایر بود که تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود که این موضوع به آموزش و پرورش استان نیز ابلاغ شده است.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مجبور به وضع محدودیت‌های بیشتر هستیم، ادامه داد: متاسفانه ویروس جهش‌یافته انگلیسی قدرت انتقال بالایی دارد و می‌تواند کل خانواده را به‌ سرعت درگیر کند.

وی با گلایه از برخی از افراد جامعه که متاسفانه پروتکل‌ها را رعایت نکردند، افزود: تنها گلایه کفایت نمی‌کند بلکه برخورد جدی با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی باید در اولویت باشد، زیرا مماشات کردن با کسانی که در این شرایط سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، جایز نیست.

رئیس ستاد کرونای استان با تأکید بر اینکه مسئول‌سازی مدیران از موضوعاتی است که در مبارزه با کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم پروتکل‌ها را رعایت کنید آن وقت خودمان مقید به رعایت این پروتکل‌ها نباشیم.

مرادی‌نافچی با تأکید بر اینکه برگزاری هرگونه تجمع به این معنی است که ما فضا را برای توسعه ویروس فراهم کردیم، گفت: برگزاری هرگونه مراسم تجمعی بدون اخذ مجوز قرارگاه کرونا در خرم‌دره ممنوع است.

وی با اشاره به محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای روز طبیعت، متذکر شد: همه این محدودیت‌ها ابلاغ شده و باید اجرا شود. همچنین محدودیت‌های مربوط به تردد شبانه نیز باید با جدیت مورد اجرا قرار گیرد.

معاون استاندار زنجان با بیان این مطلب که نسبت به فعالیت رستوران‌ها دستورالعمل و پروتکل ابلاغ شده است، یادآور شد: اگر رستوران‌دار یا صاحب تالاری بیش از آنچه که ابلاغ شده پذیرای مهمان باشد، به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و برخورد جدی خواهد شد.

وی ورود کارگران فصلی به خرم‌دره همزمان با آغاز فصل کار را یکی دیگر از دغدغه‌های نیازمند چاره‌اندیشی شهرستان عنوان کرد و گفت: در خرم‌دره برخی از واحدهای تولیدی وجود دارد که کارگران آن غیربومی هستند که باید نسبت به پایش آنها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز