در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی:

استاندار زنجان: درآمد گمرک زنجان ۱۷ درصد افزایش یافت

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۳:۲۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۲۸۳۶
استاندار زنجان: درآمد گمرک زنجان ۱۷ درصد افزایش یافت
استاندار زنجان گفت: پارسال ورود موقت کالا در زنجان ۴۳ درصد، واردات ۱۹ درصد و درآمد گمرک ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حقیقی استاندار زنجان در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی  با اشاره به اینکه شاخص‌های سال گذشته زنجان مطلوب بوده و پروژه‌های بسیار خوبی در این استان اجرا شده است، گفت: دبیرخانه ستاد تسهیل عملکرد بسیار خوبی داشته و از اقدامات و برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان نیز بایستی به صورت ویژه تقدیر شود.

او با تأکید بر اینکه دلیل موفق بودن اتاق بازرگانی زنجان برنامه محور بودن است، افزود: البته به دلیل کرونا موفق به مبادلات مطلوب، برگزاری نمایشگاه و ارتباطات خوب تجاری خارجی نشدیم.

حقیقی گفت: با وجود اینکه بیش از سه ماه مرز ترکیه بسته بود صادرات استان زنجان ۲۱ درصد افزایش داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ورود موقت کالا ۴۳ درصد، واردات ۱۹ درصد و درآمد گمرک ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: استفاده از بانوان فعال در حوزه اقتصاد  از دیگر اقدامات بسیار خوبی به شمار می رود که اتاق طی امسال انجام داده است.

او با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با فعالان حوزه اقتصاد خارجی و همچنین دعوت از سفرا برای ارتباطات جدید، ادامه داد: حضور در بازار‌های جدید افزون بر حفظ بازار‌های موجود نیز بسیار خوب است.

حقیقی پراکندگی جلسات و تصمیمات موازی را یکی از موانع سر راه تولید و تجارت عنوان کرد و گفت: این موازی‌کاری ها باید حذف شود.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه نظر صریح مقام معظم رهبری برداشته شدن موانع است و اگر در حال حاضر برای سرمایه‌گذار موانع ایجاد شود مقصر ما هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم اقدامات مطلوب باشد باید شفاف عمل شود.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت و زحمات زیادی برای آن کشیده شد که نتایج آن باید فوق العاده می‌شد، تاکید کرد: از تجربه‌ها باید استفاده کرد و زمانی که مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی تاکید دارند، همه باید وارد میدان شده و پای کار باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز