استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری از کرونا ویروس:

تعداد بستری‌های کرونایی استان ۶ برابر شده است

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۴:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۳۴۰۹
تعداد بستری‌های کرونایی استان ۶ برابر شده است
حقیقی گفت: با رعایت شیوه نامه‌ها و توجه به محدودیت‌ها می‌توانیم از وضعیت قرمز خارج شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حقیقی استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری از کرونا ویروس گفت: متاسفانه خرید‌های شب عید و افزایش سفر‌های نوروزی باعث ایجاد شرایط سخت در کشور شد و تبعات مسافرت‌ها طی چند روز آینده مشخص خواهد شد.

حقیقی از کسانی که pcr مثبت دارند خواست یا در خانه بمانند و یا از امکانات نقاهتگاهی استفاده کنند چرا که هدف کاهش ورودی به بیمارستان‌ها و اشغال تخت‌های بیمارستانی است و اگر این افراد رعایت نکنند و در جامعه حضور یابند مرتکب تخلف شده اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان اطلاع رسانی و آموزش را برای پیشگیری و کنترل بیماری بسیار مهم دانست و از عومل تولید برنامه‌های صداوسیما برای آگاهی دادن به مردم و راه‌های پیشگیری از کرونا ویروس قدردانی کرد و افزود: استفاده از ظرفیت برخی شبکه‌های مجازی همچون شاد برای آموزش می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

استاندار زنجان تعطیل شدن اصناف را مصوبه ستاد ملی کرونا دانست و ادامه داد: همه مردم باید به آن تمکین کنند.

حقیقی افزایش سفر‌های نوروزی را فاجعه آمیز خواند و گفت: نوروز امسال میزان ورود و خروج از مبادی استان زنجان ۱۲۰ درصد  افزایش داشت و در عرض ۲ هفته تعداد بستری‌های بیمارستانی از ۱۶ درصد به ۶۰ درصد رسیده و بر این اساس محدودیت ورود و خروج خودرو‌های غیر بومی و تردد شبانه با جدیت توسط پلیس اعمال می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر شیوه نامه‌های بهداشتی و تو جه به محدودیت‌ها مد نظر همه قرار گیرد وضعیت زنجان از قرمز خارج می‌شود، افزود: اگر ۲ هفته همه به این موارد عمل کنند شرایط بسیار بهتر خواهد شد و با این شرایط بهتر می‌توانیم به استقبال ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر برویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز