معاون استاندار زنجان خبر داد؛

حضور کارکنان در ادارات زنجان به حداقل رسید

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۱۷۰۱
حضور کارکنان در ادارات زنجان به حداقل رسید
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان گفت: طبق بخشنامه اعلام شده حضور کارکنان در شهرهای دارای وضعیت قرمز استان با نظر مدیر دستگاه اجرایی به کمتر از یک سوم کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراستان زنجان؛ سمانه شاددل در خصوص نحوه و شرایط حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار با توجه به تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان زنجان افزود: نحوه حضور کارکنان طبق بخشنامه‌ای است که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صادر و قبلا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

این مسوول یادآور شد: پیش از این نحوه حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل خدمت توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صادر و به تمام دستگاه‌های اجرایی استان نیز ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: طبق این بخشنامه، نحوه حضور کارکنان در دستگاه‌ها بر اساس رنگ‌بندی شهرها خواهد بود.

 این مسوول ادامه داد: آخرین وضعیت کرونایی و رنگ‌بندی شهرها نیز بصورت روزانه و حتی هفته ای از سوی ستاد کرونا اعلام می‌شود و نحوه حضور کارکنان در دستگاه‌ها نیز در صورت تغییر وضعیت رنگ شهرها تغییر پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور تا اطلاع ثانونی اجرا خواهد شد، گفت: این بخشنامه تا زمان لغو از سوی ستاد کرونا ادامه دارد.

وی در خصوص، آموزش مدارس و دانشگاه‌های و سایر مراکز آموزشی خاطرنشان کرد: بخشنامه مذکور فقط در خصوص نحوه حضور و فعالیت کارکنان در دستگاه‌ها بوده و اشاره‌ای به نحوه آموزش نشده است.

شاددل در خصوص کارکنان مبتلا به کرونا و همچنین کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای نیز افزود: کارکنانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند باید قرنطینه شده و شرایط قرنطینه را رعایت کنند و در خصوص کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای نیز مدیران باید بخشنامه را با آن موضوع تطبیق داده و مد نظر قرار دهند.

گفتنی است، در بخشنامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی که از سوی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده، آمده است که به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، وضعیت حضور کارکنان و فعالیت ادارات در هر یک از وضعیت‌های اعلامی از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا در ادارات شهرها به شرح زیر خواهد بود:

در وضعیت قرمز، دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید. در سایر ادارات شهر، ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‌/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد. کلیه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...) به طور کامل، تعطیل و صرفاً کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تاسیسات و سامانه‌های الکترونیکی، ضروری باشد در محل کار خود حضور خواهند یافت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز