رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

مبارزه با آفات نباتی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان زنجان است

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۱:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۷۰۱۵
مبارزه با آفات نباتی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان زنجان است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: مبارزه به موقع با آفات نباتی علاوه بر کاهش حجم سم مصرفی، موجب افزایش 30 درصدی راندمان تولید محصول کشاورزی و باغی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ جواد تاراسی بااشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی از مهمترین رسالت‌های جهاد کشاورزی است که در این راستا باید سعی شود بهره برداران در اولین فرصت اقدامات حفاظتی را انجام دهند، افزود: یکی از این اقدامات مبارزه به موقع با آفات است که انجام ندادن آن باعث بروز خسارت‌های جبران ناپذیر می‌شود و در صورت اقدام به موقع می‌توان 30 درصد بیشتر از حد میانگین نیز محصول برداشت کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی در استفاده از سموم و کود‌ها، همواره مسائل زیست محیطی را در اولویت قرار می‌دهد، گفت: استفاده از سموم ترجیحا کم خطر علاوه بر افزایش تولید محصول موجب افزایش کیفی محصول نیزمی‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: با توجه به اینکه بیشتر اراضی این استان دیم بوده و تولید آن وابسته به شرایط اقلیمی است می‌توان گفت تولید در این استان وابسته به عملیات داشت از جمله تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات بوده که می‌بایست نهایت دقت را به عمل آورد تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد : تاکنون عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های نباتی در حدود 47 هزار هکتار مزارع زنجان انجام شده است.
تاراسی افزود: به همین دلیل مبارزه با این آفت‌ها از اول بهار آغاز شده و تاکنون در حدود 37 هزار هکتار از اراضی مبارزه بر علیه سن مادر گندم و پوره آن انجام شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر مبارزه با سن مادر حدود 10 هزار هکتار مبارزه علیه علف‌های هرز پهن و نازک برگ نیز انجام شده است، افزود: هم اکنون نیز بازدید‌ها از مزارع برای بررسی ریزش سن گندم انجام می‌شود که بیشترین میزان آن در شهرستان‌های خدابنده وابهر انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز