مدیرکل بهزیستی استان زنجان مطرح کرد؛

ارائه خدمات رایگان به ۳۰ هزار زنجانی

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۴:۲۴:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۹۷۶۶
ارائه خدمات رایگان به ۳۰ هزار زنجانی
محمدی گفت: پارسال بیش از۳۰ هزار زنجانی از خدمات رایگان بهزیستی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ محمد محمدی قیداری اجرای برنامه‌های پیشگیری از معلولیت و غربالگری ژنتیک را سدی در برابر پیشگیری از تولد کودک دارای معلولیت برشمرد و گفت: جهت اشاعه و برخورداری خانواده‌های کم درآمد از مشاوره ژنتیک اعتباری نزدیک به۶۷۰ میلیون تومان اختصاص داده شده و در این زمینه هزینه یارانه آزمایشات ژنتیک ۱۵۲ نفر و هزینه ویزیت مشاوره ژنتیک ۴۶ نفر پرداخت شده است.
او از اجرای برنامه ژنتیک تشخیصی جهت ۷۳ خانوار ۳،۴،۵ معلولیتی تحت پوشش بهزیستی، بطور رایگان خبرداد و افزود: هزینه این آزمایشات بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان بوده که توسط بهزیستی پرداخت شده است.
محمدی با اشاره به علل ایجاد ۵۰ درصد از معلولیت‌ها با عامل ژنتیک، گفت: در حال حاضر حدود ۳ مرکز مشاوره پزشکی ژنتیک خانواده تحت نظارت بهزیستی دایر است که یک مرکز آن دولتی و ۲مرکز در زنجان و خدابنده به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند که خدماتی، چون مشاوره قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری را برای تولد نوزادی سالم به زوجین ارائه می‌کنند.
او اجرای برنامه بینایی سنجی کودکان ۳تا ۶سال را از برنامه‌های موفق بهزیستی در زمینه پیشگیری از نابینایی عنوان کرد و افزود: ۱۴ پایگاه ثابت در استان زنجان در این زمینه فعال هستند و ۱۸ هزار و ۳۴۴ کودک ساکن در روستا و ۱۱۷ کودک نیازمند به هزینه‌ عینک و جراحی پارسال از خدمات رایگان بهزیستی استفاده کرده اند.
محمدی در ادامه به ارائه خدمات کاهش آسیب توسط مرکز گذری سرپناه شبانه و تیم‌های سیار به صورت رایگان به معتادین متجاهر و کارتن خواب اشاره کرد و گفت: ۶۳۶ نفر از معتادین بی خانمان از مراکز سرپناه شبانه معتادین به طور رایگان استفاده کردند و به ۹۶۰ نفر از معتادین، خدمات کاهش آسیب توسط تیم‌های سیار ارائه شده است.
او ادامه داد: ۳۶۱ نفر از معتادین بی بضاعت جهت درمان از خدمات یارانه درمان مراکز اقامتی و سرپایی معتادین و ۴۶۶ نفر با دستور مقام قضایی در طرح جمع آوری معتادین متجاهر به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان منتقل شده و از خدمات رایگان بهره‌مند شده اند.
محمدی نقش همیاران سلامت روان اجتماعی در پیشگیری از آسیبب‌های اجتماعی در محلات را مهم دانست و افزود: ۴۲گروه همیار سلامت روان اجتماعی از افراد داوطلب محلی که با جلب مشارکت محل و شناسایی آسیب‌های موجود در محلات و ارجاع افراد مشکل دار به پایگاه‌های سلامت روان اجتماعی در ۱۰ پایگاه سلامت به ارتقاء روانی محله خود و پیشگیری از آسیب‌ها کمک کردند.
او ادامه داد: برگزاری ۲۲ پروژه آموزش مجازی وحضوری در استان زنجان توسط پایگاه‌های سلامت روان اجتماعی و مراکز مثبت زندگی به تعداد ۷۰۰ نفر با اعتبار بیش از ۷۵ میلیون تومان و کارگاه آموزشی همیار مادر و کودک برای ۵۸ مادر باردار، کارگاه آموزشی فنون پیشگیری از خودکشی برای۵۰ نفر از مهمترین فعالیت‌های تسهیلگران پایگاه‌های سلامت اجتماعی در سال گذشته بود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: برای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش پیش از ازدواج و به بیش از ۲ هزار نفر آموزش زندگی ارائه شد و ۴۵۰ نفر از متقاضیان طلاق تحت آموزش مهارت‌های زندگی و آسیب‌های ناشی از طلاق قرار گرفتند.
او در خصوص حمایت‌های مالی در حوزه راهنمایی و مشاوره فردی به افراد نیازمند و کم برخوردار گفت: خدمات مشاوره و روان شناختی به ۵۵۴ نیازمند از طریق ارائه یک هزار و ۷۰۰ یاری برگ و پرداخت یک هزار و ۲۰۰ یاری برگ برای ۶۰۶ زوج متقاضی طلاق جهت ارائه خدمات مشاوره و روان شناختی ویژه متقاضیان طلاق ارسالی از سوی سامانه تصمیم به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق پرداخت شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز