معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

گذر از روزهای سخت کرونایی پیک چهارم نباید به عادی انگاری منجر شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۴:۳۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۱۲۴۰
گذر از روزهای سخت کرونایی پیک چهارم نباید به عادی انگاری منجر شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: گذر از روزهای سخت کرونایی پیک چهارم نباید به عادی انگاری بیماری در استان منتهی شود، بلکه همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی ضرورت امروز است و باید به این مهم بیش از گذشته توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی، در ستاد استانی  پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: این استان در پیک چهارم بیماری روزهای بسیار سختی را سپری کرد که این مهم با همکاری بین بخشی به ویژه همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی تا حدود زیادی کنترل شده است.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی در شرایط کرونایی استان موضوع مهم پیشگیری با رعایت دقیق پروتکل ها، فاصله گذار ی اجتماعی و نظارت توسط همه دستگاههای مسوول در استان است.

این مسوول ادامه داد: برای عدم ورود به پیک چهارم باید این الزام یاد شده را بدقت مورد توجه قرار داد و  با متخلفان برخورد و از طرفی مردم را از طریق کانال های مختلف از قبیل  صداو سیما به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کرد.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: نظارت بر حمل و نقل برون شهری لحاظ شود که در برخی موارد اتوبوس های بین شهری به محض خروج  از پایانه های مسافربری پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که در این خصوص نیروی انتظامی و پلیس نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام کند.

مرادی نافچی نقش کلیدی و اولویت بیماریابی هوشمند برای پیشگیری از پیک پنجم بیماری کرونا در استان را مهم عنوان کرد و افزود: برای ارتقای وضعیت کنونی در زمینه تقویت بیماریابی هوشمند و واکسیناسیون باید همزمان این کار انجام شود، بنابراین فرمانداران این موضوع را در دستور کار ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا اولویت قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه برای انجام این کار مهم اداره‌کل مخابرات استان نسبت به تامین  اینترنت مراکز سه‌گانه تجمعی تزریق واکسن، به شکل رایگان به عنوان فرصتی که همه مردم باید از این فرصت استفاده کنند، مبادرت. کند گفت: این اداره کل همچنین  نسبت به  تامین هزینه یا عدم دریافت هزینه خطوط تلفن پایگاههای بسیج اقدام کند.

 این مسوول ادامه داد: صرف راه  اندازی مراکز سه گانه تجمعی  کافی نیست بلکه دستگاههای اجرایی استان باید نسبت به تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز اقدام کنند  که در این خصوص مرکز پیام شهر زنجان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در جلسات ستاد کرونا مصوبه مطرح شد مبنی بر اینکه برای افراد دارای پی سی آر مثبتی که قرنطینه خود را نقض می‌کنند، باید توسط معاونت بهداشتی شناسایی شده  و توسط نیروی انتظامی اعمال قانون شوند.

وی با اشاره به وضعیت رو به بهبود کرونایی استان بر لزوم مداخله جدی و به موقع در شهرستان‌هایی دارای وضعیت بیماری با نوسان تاکید کرد و گفت: در صورت بی توجهی به این موضوع  اننشار ویروس در سایر شهرها نیز گسترش می یابد که  اعضای ستاد کرونا ذر شهرستان های ایجرود و خرمدره  مداخلات جدی در زمینه پیشگیری و کاهش روند ابتلا به کرونا انجام  دهند.

مرادی نافچی به فرارسیدن فصل تابستان و ورود مهمان به استان نیز اشاره کرد و افزود: مراکز اقامتی و پذیرش مهمان به عنوان یک فرصت اقتصادی هستند که اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان باید نظارت دقیق، سریع و به موقع بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی انجام دهند و گزارش آن را به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: مراکز ماده ۱۵ سرپایی که طبق  مصوبه کشوری است، که دانشگاه علوم پزشکی استان، دبیرخانه و بیمه سلامت استان باید در زمینه تحقق  عملیاتی کردن این مهم تلاش کنند و طبق مصوبه تایید شورا کمیته نظارت نیز بطور  مستمر این مساله را  بررسی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز