استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا

ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعات انتخاباتی در زنجان

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۳:۵۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۴۸۹۶
ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعات انتخاباتی در زنجان
استاندار زنجان گفت: هرگونه تجمع انتخاباتی در سالن‌های سرپوشیده، برگزاری کارناوال و مراسم استقبال ممنوع بوده ولی در سالن‌های فضای باز با شرایط تعریف شده مانعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، از روند مطلوب واکسیناسیون در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: اماکن واکسیناسیون در استان نیز مشخص شده و مشکلات موجود در این‌خصوص نیز به زودی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد ناقل بدون علامت بیماری کرونا در جامعه هستند، افزود: افرادی که در برابر بیماری کرونا واکسینه شدند نیز، می‌توانند ناقل این بیماری باشند؛ بنابراین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و اطمینان کاذب نداشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه سن، یکی از فاکتورهای اصلی تشدید ابتلا به بیماری کرونا در موج چهارم دانست و تصریح کرد: علی‌رغم افزایش مبتلایان به کرونا در موج چهارم، فوت ناشی از این بیماری در استان زنجان نسبت به موج‌ سوم نصف شده بود.

استاندار زنجان از نامطلوب بودن وضعیت مثبت PCR در شهرستان‌های طارم، ایجرود، ماهنشان، خرم‌دره و ابهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روند تست PCR در استان به دلیل وضعیت خوب شهرستان زنجان در متوسط کشوری قرار دارد، بنابراین فرمانداران باید در این‌خصوص چاره‌جویی کنند.

حقیقی با بیان اینکه عملکرد استان زنجان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بوده ولی زمانی از حوزه مدیریتی ارزشمند است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد، اظهار کرد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، استان زنجان از لحاظ اخذ تست کرونا اولین استان در کشور است.

وی با اشاره به اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تا پایان خردادماه و کاهش مرگ و میر سالمندان زنجانی، افزود: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونای هندی در کشور، نیاز به توجه جدی در خصوص شرکت و برگزار نکردن دورهمی‌ها و تجمعات است.

این مسئول با بیان اینکه تلاش مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات سالم، باشکوه، رقابتی و برگزاری آن در امنیت است، تصریح کرد: همه تمهیدات برای تبلیغات و برگزاری انتخابات با بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع انتخاباتی، گفت‌وگو و مناظره در سالن‌های سرپوشیده اکیدا ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی و سپاه انصارالمهدی (عج) استان نیز مسئولیت نظارت بر آنان را دارند.

حقیقی با بیان اینکه تجمع در فضای باز تحت شرایط خاصی بلامانع است، اظهار کرد: فاصله افراد در جمع ۸ متر مربع باید باشد و ظرفیت فضای باز نیز ۳۰ درصد بوده و حداکثر زمان نیز ۲ ساعت با کنترل ورودی و خروجی است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه کارناوال و استقبال در زمان انتخابات ممنوع است، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات داخلی در ستادهای انتخاباتی در شرایط قرمز حداکثر با ۱۵ نفر، وضعیت نارنجی حداکثر با ۲۰ نفر و در وضعیت زرد کرونایی نیز حداکثر با ۳۰ نفر بلامانع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز