استاندار زنجان در نشستی با مدیران و مسئولین روابط عمومی های استان:

انتخابات عامل تقویت وحدت در جامعه و کشور است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۴:۲۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۶۲۱۵
استاندار زنجان ارتباط موثر میان مدیران، روابط عمومی ها و رسانه ها را در بیان دستاوردهای دستگاه های اجرایی موثر دانست و تاکید کرد: مدیران اگر حقیقتا اعتقادی به روابط عمومی ها دارند و بدنبال انعکاس مطلوب دستاوردهای خود هستند باید در عمل از روابط عمومی ها حمایت کنند و باید ارتباط میان روابط عمومی ها با رسانه ها تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در نشستی با مدیران و مسئولین روابط عمومی های استان که بمناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، توجه مدیران به روابط عمومی ها را عامل انعکاس بهتر اقدامات و دستاوردها دانست و گفت: رابطه میان مدیران با روابط عمومی ها از یک سو و تعامل میان روابط عمومی ها با رسانه ها باید تقویت شود تا منجر به اطلاع رسانی مطلوب گردد.

وی با بیان اینکه تعامل روابط عمومی ها با رسانه های گروهی استان منجر به اطلاع رسانی دستاوردها و اقدامات دستگاه های اجرایی می شود، خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط حسنه میام مدیران، روابط عمومی‌ها و رسانه های گروهی می تواند به اطلاع رسانی خوب و موثر منجر شود.

مدیرعالی اجرایی استان، تشکیل اتاق فکر و هم اندیشی مشترک میان روابط عمومی و رسانه های گروهی استان را اقدامی مثبت عنوان کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد همانند جلسات رسمی نمایندگانی از روابط عمومی ها در این اتاق فکر حضور یابند و مسائل و موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شورای اطلاع رسانی در استان نیز با هدف بررسی و حل مشکلات روابط عمومی ها و رسانه ها تشکیل شده است، گفت: انسجام و تلاش همگانی می تواند به نتایج خوب و مثبتی منتهی شود.

استاندار زنجان همچنین با بیان اقدامات گوناگون استان در بخش های مختلف باید بصورت گسترده اطلاع رسانی شود، افزود: تمامی اقدامات و موفقیت های کسب شده باید به نحو مطلوبی توسط روابط عمومی ها به رسانه های گروهی اطلاع رسانی شود اما باید گفت تعامل بین مدیران دستگاههای اجرایی با روابط عمومی ها خوب نیست و باید این وضعیت اصلاح شود.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود، به نزدیکی ایام برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های مهم در تقویت اقتدار، امنیت ملی، ارتقای منافع ملی،  مقوم های وحدت و اتحاد برگزاری انتخابات است.

وی با بیان اینکه چشم تمامی دنیا به انتخابات ۲۸ خرداد ایران امسال دوخته شده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی به همه تعلق دارد، لذا هیچکس نباید در مشارکت و پرشور کردن انتخابات تماشاچی باشد، بلکه همه وظیفه دارند در این رخداد مهم مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: بر این مبنا از تمامی نخبگان انتظار بر این است که در انتخابات پیش رو حضور فوق العاده ای داشته باشند و دیگران را نیز به این مهم تشویق کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هر فردی در این رخداد مهم وظیفه ای دارد گفت: وظیفه دستگاههای اداری این است که اقدامات قانونی در انتخابات انجام دهند و در این خصوص باید امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز هیات های اجرایی و نظارت را در اختیار آنان قرار داد.

حقیقی همچنین تاکید نمود: هیچ مدیر و کارمندی حق دخالت در انتخابات بر له و یا علیه کاندیدایی را ندارد که در صورت انجام چنین کاری، با شدت تمام برخورد خواهد شد و افراد در صورت تمایل برای فعالیت انتخاباتی می توانند بر اساس راهکار قانونی، نسبت به درخواست مرخصی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس حق کوچکترین اسائه ادب به مدیر یا کارمندی که مرخصی گرفته و در زمینه انتخابات فعالیت داشته، ندارد، ادامه داد: همه کاندیداها مورد احترام بوده و تمامی اقدامات در راستای برگزاری باشکوه انتخابات است و با فعالیت خارج از چارچوب و ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر عالی اجرایی استان اظهار داشت: در انتخابات گذشته نیز تمامی تلاش بر این بود که با هماهنگی هیات های نظارت و اجرایی، انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی برگزار شود.

وی با اشاره استان در راستای برگزاری انتخابات سالم، رقابتی، پرشکوه و در امنیت کامل گام برمی دارد، افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور با توجه به شرایط کرونایی در استان اندیشیده شده است و فرایندهای تبلیغات و رای گیری نیز طبق ضوابط انجام خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استقبال از کاندیداهای انتخاباتی نیز به هیچ وجه انجام نخواهد شد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور ضوابطی برای تبلیغات انتخاباتی اعلام شده و طبق این ضوابط، هرگونه تبلیغات در فضای باز و با رعایت پروتکل های اعلامی مرکز بهداشت انجام خواهد شد که این استان نیز تلاش دارد جایگاه ها و امکانات باز را شناسایی کرده و بطور مساوی در اختیار کاندیداها قرار دهد.

وی ادامه داد: رسانه ملی، استانی و حتی فضای مجازی، برنامه های لازم در این رخداد را در مقایسه با گذشته افزایش خواهند داد و استان نیز تمامی توان برای برگزاری انتخابات باشکوه به ویژه در روز رای گیری را اتخاذ کرده تا مشکلی بوجود نیاید.

 

نظر شما