باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان؛

آغاز احداث فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی در ۳۰۰ هکتار از اراضی «سارمساقلو»

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۵:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۷۳۵۳
آغاز احداث فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی در ۳۰۰ هکتار از اراضی «سارمساقلو»
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه پس از مشخص شدن متولی منطقه ویژه فاز نخست ایجاد این منطقه انجام خواهد شد، گفت: احداث فاز نخست این منطقه ویژه در 300 هکتار از اراضی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمدرضا آبی پور با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۱ درخواست ایجاد منطقه اقتصادی ویژه از زنجان به  شورای مناطق آزاد و تجاری کشور ارسال شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۲ پیگیری مدارک انجام شده و در سال ۱۳۸۳ ظرفیت‌های استان و تعیین یک هزار هکتار از اراضی منطقه «سارمساقلوی» زنجان در شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد قبول قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان عنوان کرد: پس از تصویب این منطقه در سال ۱۳۹۲ توسط هیأت دولت و انجام مراحل ارزیابی زیست محیطی به مجلس شورای اسلامی برای طرح و تصویب ارسال شد.

وی با بیان اینکه دلیل انتخاب این منطقه دسترسی به فرودگاه، جاده ترانزیت و آزادراه و شبکه حمل و نقل ریلی بوده است، اضافه کرد: در نهایت در سال ۱۳۹۷ این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و سپس برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد.

آبی‌پور تصریح کرد: شورای نگهبان در اردیبهشت امسال بحث منطقه ویژه را مصوب کرد که متعاقب آن با دستور استاندار زنجان کمیته مربوط  به راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی زنجان تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تاکنون دوبار کمیته تشکیل جلسه داده است، گفت: کار این منطقه در ۳۰۰ هکتار از اراضی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مناطق ویژه از بابت سرمایه‌گذاری و حقوق گمرکی دارای فرصت هستند، گفت: در همین راستا واحدهایی که دارای واردات مواد اولیه هستند، می‌توانند در این منطقه واحدهای تولیدی احداث و با تولید کالا نسبت به صادرات آن به خارج و همچنین به داخل کشور اقدام کنند. 

آبی پور با اشاره به اینکه واحدهای فعال در این حوزه از تخفیف گمرکی نیز بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: علاوه بر این وجود مناطق ویژه موجب جذب سرمایه‎‌گذار نیز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه به تازگی این موضوع به استان ابلاغ شده است، پس از مشخص شدن متولی منطقه ویژه فاز نخست ایجاد این منطقه انجام خواهد شد.

وی گفت: پس از تعیین متولی برخی از دستگاه‌های مرتبط در این منطقه مستقر و واگذاری زمین به واحدهای تولیدی دارای شرایط و متقاضی انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز