آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان زنجان تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۱:۵۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۲۰۰۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان زنجان تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان زنجان تا 23 خرداد ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: این استان در حالی دومین روز بدون فوتی کرونایی را سپری می کند که شمار فوتی کرونایی ها از زمان شیوع کرونا تاکنون به یک‌هزارو ۴۷۵ نفر رسیده است.

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه افزود: در زمان حاضر ۲۱۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۹ مورد از این آمار مربوط به بستری‌های روز گذشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۸۱ هزارو ۵۶۲ نفر رسید که ۸۱ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

این مسوول تاکید کرد: آمار موارد مثبت سرپایی استان کاهش یافته و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی تا مهار بیماری مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۹۱ هزارو ۶۳ نفر رسیده است.

قزلباش افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۹ هزارو ۵۰۱ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده و هفت هزارو ۹۶۹ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۶ هزارو ۴۹۳ نفر رسیده است.

این مسوول در پایان در مورد وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ شهری در استان قرمز نیست و اغلب شهرستانهای استان نارنجی و یا در وضعیت زرد هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز