استاندار زنجان در جلسه بررسی مشکلات مربو طه به حوزه آب در استان :

همه نهادها امکانات خود را برای مقابله با کم‌آبی به کار گیرند

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۴۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۴۶۴۳
همه نهادها امکانات خود را برای مقابله با کم‌آبی به کار گیرند
استاندار زنجان به لزوم استفاده از همه امکانات برای حل مسائل در حوزه آب اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص هم بخش دولتی، هم نیروهای مسلح و هم بخش خصوصی باید از تمام امکانات در اختیار خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح الله حقیقی  در جلسه بررسی مشکلات مربو طه به حوزه آب در استان افزود: این مربوط به مساله آب، کم و بیش جاری بوده، در برخی سال ها زیاد و در برخی سال ها هم کم، منتهی مهم این است که نگذاریم که این نوع مسائل مورد سو استفاده افراد معاند و مخالف قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اولین نکته این است که باید مواظبت کنیم از این شرایط طبیعی که ایجاد شده، سو استفاده ای نشود.  حقیقی گفت: بحثی که به ما برمی گردد این است که نباید زمینه ای فراهم کنیم که دیگران سو استفاده کنند، برای این منظور باید وظایفمان را در شرایط فعلی به خوبی انجام بدهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت این استان در حوزه آب به گونه ای نیست که قابل مدیریت نباشد، گفت: وضعیت استان نه خوب و البته نه بد است، ولی برخی استان ها مشکلات زیادی دارند.

وی به لزوم استفاده از همه امکانات برای حل مسائل در حوزه آب اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص هم بخش دولتی، هم نیروهای مسلح و هم بخش خصوصی باید از همه امکانات در اختیار خود استفاده کنند.

حقیقی با بیان اینکه در زمان حاضر برای باید حل مشکل روستاهای دچار مشکل آب شرب، تمام تانکرهای دستگاهها و سازمانهای مختلف در اختیار آبفا قرار گیرد، افزود: همه دستگاهها مکلف هستند در این خصوص با آبفا همکاری کنند.

وی به ضرورت کار میدانی در این شرایط تاکید کرد و افزود: اکنون بزرگترین وظیفه همه ما این است که از نظر تامین آب شرب در روستاها هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

استاندار زنجان از دستگاههای متولی خواست تا لیست کسانی که انشعاب غیرمجاز دارند را با اخطار قبلی تهیه کنند تا با بر اساس حکم با آنان برخورد شود.

حقیقی گفت: این یکی از عادت های بسیار زشتی شده که به طور مثال فردی برای امور دامداری نیم لیتر آب گرفته ولی چند ۱۰ هکتار زمین کاشته است. باید با چنین افرادی برخورد شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای پیشبرد طرح ها در حوزه آبرسانی و تاسیسات آب شرب تامین اعتبارها باید بر اساس اولویت دردستور کار قرار گیرد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به رهاسازی آب جهت آبیاری مزارع و باغات در طارم اشاره کرد و گفت: باید پی گیری های لازم در این زمینه برای برخورد متخلفان انجام شود، در این شرایط همه باید بر اساس تعریف قانونی از آب بهره مند شوند.  

وی در بخش دیگری از سخنان به لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای ترویج مصرف بهینه آب اشاره کرد و افزود: هزینه برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، در واقع نوعی سرمایه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۰ روستا در سطح استان نیازمند آبرسانی سیار هستند، گفت: در ۱۸ روستا از این ۳۰ روستا تانکر ثابت برای آبرسانی نصب شده است و در سایر روستاها این روند در حال پی گیری و انجام است.  

علیرضا جزء قاسمی افزود: در ۱۴۰ روستای استان نیز به واسطه مسائلی از جمله وجود انشعابات غیر مجاز، فرسودگی تاسیسات و مصرف بی رویه با مشکلاتی در حوزه آب مواجه هستیم ولی این روستاها نیازمند آبرسانی سیار نیستند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز