معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع ورود به پیک پنجم کرونا است

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۴۸:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۵۹۹۸
رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع ورود به پیک پنجم کرونا است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ضرورت جدی کنونی استان رعایت پروتکلهای بهداشتی کرونایی از سوی همه اقشار جامعه گفت: برای پیشگیری از ورود به پیک پنجم کرونا، اعمال محدودیت نیز در مناطق قرمز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی، در قرارگاه عملیاتی کرونا با اشاره به بروز موج پنجم کرونا در تعدادی از استانهای کشور و اعمال محدودیتها به ویژه در تهران افزود: استان با توجه به وضعیت کنونی مایل به تعطیلی بازار، واحدهای صنفی و خدماتی نیست و الزام این مهم رعایت دقیق و حداکثری پروتکل های بهداشتی است.

وی اظهار داشت: مسوولان استان از شهروندان تفاضا دارند با توجه به شرایط حاکم رعایت پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود مورد توجه قرار دهند و در این میان همکاری و همراهی رسانه های گروهی استان نیز نقش تعیین کننده ای دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به موضوع فعالیت دفاتر خدمات سلامت و ممیزان بهداشتی نیز گفت: در این خصوص ۲ نامه استنادی دبیرخانه هیات عالی نظارت، مبنای عمل این دفاتر است که تفسیری برای آن وجود ندارد و در این رابطه سه روش برای ممیزی و صدور مجوز اصناف اعلام شده است.

وی با اشاره به شهبات بوجود آمده در خصوص دفاتر خدمات سلامت اظهار داشت: مصوبات با فاصله چند ماهه اعلام شده اما آنگونه که باید و شاید توجیه، تبیین و اطلاع رسانی و اقناع سازی انجام نگرفته است و بر این مبنا مجمع امور صنفی و سازمان صمت و امور بهداشتی این مهم را برای جامعه هدف تببین کنند تا سوالات و شبهات بوجود آمده برطرف شود.

به گزارش ایرنا، دفاتر خدمات سلامت در کشور، با هدف ارتقای وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و افزایش ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه ایجاد شده است.

واحدهای صنفی شهرستان قبل از مراجعه بازرسان بهداشت به محل فعالیت آنها، شرایط و وضعیت بهداشتی خود را به دفاتر خدمات سلامت گزارش می‌دهند و پس از آن بازرسان این مرکز بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده بر فعالیت آنها نظارت می‌کنند.

مرادی نافچی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مفاد بخشنامه های دبیرخانه هیات عالی نظارت بر گروه‌های هدف خاطرنشان کرد: در این خصوص فرد باید آگاهی داشته باشد تا کارهای خود را با این روش ها انجام دهد و از طرفی مبنای اعمال هزینه ها برای ممیزی طبق ابلاغیه آبان سال گذشته از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که وضعیت استان زنجان در قالب شهرهای متوسط و کوچک تقسیم بندی شده است.

وی یادآوری کرد: معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص نظارت های جدی را انجام دهد تا تخلفی انجام نگیرد و مبلغ مازادی نیز دریافت نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: بر این اساس از دستگاه‌های مربوطه انتظار می رود واحدهایی که از سه روش یاد شده استفاده نکرده اند، توصیه های لازم برای ممیزی انجام گیرد.

این مسوول در خصوص فعالیت تالارهای پذیرایی نیز گفت: طبق دستورالعمل اعلام شده فعالیت تالارها در وضعیت گروه شغلی سه قرار دارد و ادامه کار این صنوف بر مبنای پروتکلهای کشوری در مناطق با وضعیت زرد محدودیتی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز