استاندار درحاشیه مراسم بهره برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان:

آینده روشنی برای شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان متصور هستیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۳:۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۲۰۹۰۲۰
آینده روشنی برای شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان متصور هستیم
استاندار زنجان گفت: امیدواریم با بهره برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری، اقدامات اساسی و تاثیرگذار دیگری هم در این بخش شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح‌الله حقیقی  درحاشیه مراسم بهره برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار امیدواری کرد به دنبال بهره برداری از این شهرک، با اقدامات دیگری از جمله ایجاد منطقه ویژه  اقتصادی( که مطالعات اولیه آن انجام و دستور تشکیل هیات امناء آن هم داده شده است)، بهره‌برداری از پروژه ۲خطه کردن راه‌آهن  زنجان- قزوین و استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود از جمله فرودگاه، مرکز لوجستیک شمالغرب را در زنجان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از هدفگذاری‌های انجام شده در ایجاد شهرک صنعتی شهید شهریاری در محل مکان‌یابی شده، ایجاد اشتغال در روستاها بود گفت: برای اینکه برخی از واحدهای صنعتی را معین بعضی از روستاها کنیم منظومه روستایی تهیه شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان منظومه روستایی دارند، افزود: با تهیه این منظومه در سال گذشته، مشخص شده است که روستاهای هدف، در چه زمینه ای می توانند فعالیت کنند. 

  استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با وزارت صمت سه قرارداد منعقد کردیم که موظف هستند برخی از صنایع را در روستاها معین کرده و اشتغال ایجاد کنند، گفت: قرار است از وزارت صمت هم حضور پیدا کنند و بر اساس منظومه روستایی، مشاوره های لازم انجام و زمینه اشتغال روستایی، ایجاد شود.

وی با بیان اینکه افتتاح شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان در راستای ایجاد اشتغال به ویژه برای مناطق روستایی است، افزود: ۴۳۷ هکتار این شهرک آماده سازی شده است و تا یک هزار هکتار هم قابلیت توسعه دارد.

 استاندار زنجان به مزایای مکان‌ ایجاد این شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: استقرار شهرک صنعتی شهید شهریاری در این منطقه که فاقد  شهرک صنعتی بود، حائز اهمیت است و توازن در توسعه شهرک های صنعتی ایجاد می کند.

 حقیقی افزود: هم اکنون هشت بخش مختلف تولیدی و صنعتی از محیط زیست مجوز گرفته اند تا با استقرار در این شهرک فعالیت داشته باشند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد از  وسعت این شهرک، به مساحت ۴۳ هکتار به ۶ واحد صنعتی واگذار شده است گفت: امیدواریم با آماده سازی زیرساخت‌های لازم، این شهرک توسعه بیشتری داشته باشد.

شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان با حضور دکتر رسولیان معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت، دکتر فتح الله حقیقی استاندار زنجان، مادر شهید مجید شهریاری، شهید انرژی هسته‌ای  و تعدادی از مسئولان و خبرنگاران به بهره برداری رسید و شرکت پارس‌پلی رزین زنجان نیز در این شهرک کلنگ‌زنی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز