استاندار زنجان:

تزریق واکسن و انجام تست‌های PCR سبب شد که استان چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شود

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۳:۴۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۲۷۲۷۴
تزریق واکسن و انجام تست‌های PCR سبب شد که استان چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شود
فتح‌الله حقیقی در حاشیه آئین افتتاح واکسیناسیون خودرویی، بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ استاندار زنجان با بیان اینکه تزریق واکسن و انجام تست‌های PCR سبب شد که استان زنجان چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شود، گفت:فوتی‌های کرونا در استان کاهش یافته است.

فتح‌الله حقیقی در حاشیه آئین افتتاح واکسیناسیون خودرویی، بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: یکی از شیوه‌های جلوگیری از شیوع کرونا شناسایی زودهنگام مبتلایان با انجام تست‌های PCR و تست‌های سریع سرپایی است و در مجموع دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در استان فعال است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تاکنون از ۴۶۰ هزار نفر در استان تست PCR و سرپایی گرفته شده است، گفت: به ازای هر یک هزار نفر از ۴۱۵ نفر تست اخذ شده که حجم عظیمی از این کار بر عهده بسیجیان است.

حقیقی با بیان اینکه تزریق واکسن و انجام تست‌های PCR سبب شد که استان زنجان چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شود، ابراز داشت: فوتی‌های کرونا در استان به شکل معنا داری کاهش یافته است.

وی گفت: با توسعه واکسیناسیون در استان زنجان اقدامات هوشمند و مراعات مردم، ریشه کرونا به زودی قطع می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان تیم‌های مختلف در بخش واکسیناسیون ساماندهی شده است، گفت: آمادگی تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان را داریم و تاکنون میانگین تزریق واکسن سه هزار و ۵۰۰ دوز بوده است.

حقیقی افزود: با راه‌اندازی مراکز و امکانات جدید توانستیم تزریق واکسن را به بالای ۱۰ هزار دُز برسانیم.

وی تصریح کرد: با مشارکت سپاه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال نیز به بیش از ۹۰ درصد رسیده و تزریق واکسن را روزانه به ۳۰ هزار دُز واکسن می‌رسانیم.

استاندار زنجان به مشارکت سپاه در توسعه مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در یکی از مراکز ثابت نیز تاکنون ۱۴ هزار دُز واکسن تزریق شده و یک مرکز خودرویی هم ایجاد شده که مردم استقبال خوبی دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز