رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تاکنون بیش از ۳۷ درصد زنجانی‌ها تزریق واکسن کرونا را انجام داده اند

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۱۳:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۲۷۷۹۹
تاکنون بیش از ۳۷ درصد زنجانی‌ها تزریق واکسن کرونا را انجام داده اند
پرویز قزلباش ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به روند تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۷ درصد زنجانی‌ها تزریق واکسن کرونا را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن کرونا به استان زنجان وارد شده است.

پرویز قزلباش ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به روند تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۷ درصد زنجانی‌ها تزریق واکسن کرونا را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۱۷ هزار و ۸۲۷ از افراد بالای ۸۰ سال در استان داریم، اظهار کرد: ۸۲ درصد از این جامعه هدف دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۹۰ درصد دُز دوم را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۱۷ درصد از جامعه هدف افراد بالای ۸۰ سال در استان برای تزریق واکسن اقدام نکردند.

قزلباش تاکید کرد: ۸۰ درصد افراد بالای ۷۵ تا ۷۹ سال دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۸۸ درصد هم دُز دوم را دریافت کردند و تنها ۱۱.۵ درصد این افراد اقدامی برای دریافت واکسن نداشتند.

وی افزود: ۹۰.۲ درصد افراد بالای ۷۰ تا ۷۴ سال دُز اول و ۸۸ درصد دُز دوم را دریافت کردند و ۹۴ درصد هم افراد بالای ۶۵ تا ۶۹ سال و ۵۹ درصد افراد ۴۵ تا ۵۰ سال هم در استان واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: ۹۰ درصد افراد بالای ۶۰ تا ۶۵ سال، ۸۲ درصد افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال و ۷۶ درصد افراد بالای ۵۰ تا ۵۵ سال واکسینه شدند.

قزلباش تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن کرونا به استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه واکسن کوو ایران برکت توسط جوانان متخصص کشورمان ساخته شده است، اظهار کرد: به هشت شهرستان استان واکسن کوو ایران برکت تحویل داده شده است و تا روز گذشته ۶۳ هزار و ۱۴۱ دُز واکسن برکت در استان زنجان تزریق شده است و انتظار می‌رود که در روزهای آینده تعداد واکسن دریافتی وزارت بهداشت افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد که به تبع تزریق واکسن هم افزایش می‌یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز