معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

اولویت اصلی در کاهش ابتلا به کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۱۱:۴۶:۵۳
کد خبر: ۱۲۲۸۷۶۳
اولویت اصلی در کاهش ابتلا به کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: متاسفانه روند فزاینده در حوزه بستری و بار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان وجود دارد و در این شرایط رعایت پروتکلهای بهداشتی اولویت اصلی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در ستاد پیشگیری و مقابله به بیماری کرونای استان با اشاره به امار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر افزایش شمار مبتلایان دراستان افزود: در قرارگاه عملیاتی نیز تاکید شد که رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل ها به عنوان یک اولویت الزام آور برای همه مدیران دستگاههای اجرایی، فعالان اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، حوزه ها و اقشار جامعه است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا هر چند محدودیت های ترددها وجود ندارد، اما با توجه به شرایط کرونایی  استان، همچنان  محدودیت های مشاغل گروههای چهار و سه وجود دارد که در این خصوص فرمانداران شهرستان ها، سازمان صمت، اتاق اصناف، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، حمل و نقل و پایانه ها و مرکز بهداشت، نیروی انتظامی استان نسبت به تقویت نظارت ها و  رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرهای قرمز بصورت جدی اهتمام داشته باشند.

این مسوول با تاکید بر اییکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به نظارت ها می تواند به شیوع بیشتر ویروس کرونا در استان منتهی شود، ادامه داد: سپاه انصار المهدی (عج) زنجان نیز یا یک عزم جدی تر گام پنجم طرح شهید سلیمانی را آغاز کرده است و درخواست می شود فرمانداران با همکاری سپاه شهرستان ها هم در حوزه واکسیناسیون و قرنطینه فعالیت های این بخش ها را تشدید کنند.

وی با بیان اینکه جلسات قرارگاه شهرستان ها در حوزه طرح شهید قاسم سلیمانی به شکل جدی تر،  مداخله گرایانه تر فعال شود، اظهار داشت: گزارش های لازم به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان  با یادآوری بازگشایی مراکز آموزش و و عالی و مدارس استان  گفت: در این خصوص رووسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی  و آموزش و پرورش استان سناریوهای مختلف را برای بازگشایی مهرماه امسال بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و ابلاغی از سوی وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پرشکی و آموزش و پرورش تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: قبل از بازگشایی مدارس نیز جلسه قرارگاه عملیاتی کرونا برای بررسی اقدامات نهایی برگزار خواهد شد و در این میان در صورت بازگشایی بصورت حضوری در کنار آن، ارائه آموزش های مجازی آسیب شناسی لازم نیز از سوی مراکز آموزش عالی و آموزش وپروش انجام گیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بحث اقناع سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی نیز از سوی رسانه ها و فضای مجازی این مهم را انجام دهند و از طرفی مراکز صنعتی، واحدهای تولیدی، کارگاههای صنعتی، خدماتی و کشاورزی از جمله کانون های جمعیتی هستند که کار فرمایان نسبت به تامین اقلام بهداشتی،  اقلام حفاظت فردی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به رنگ بندی کرونایی اعلام شده در زمینه واکسیناسیون استان خاطر نشان کرد: در این خصوص انجام مداخلات مناطق یاد شده در شهرستان ها، شهر زنجان، روستاهای رازبین و میرجان، ابهر، نشاط، خدابنده دوتپه، سجاس و سهرود، در طارم، مناطق درام و چورزق، در سلطانیه روستای ویر و شهر سلطانیه، در ایجرود، روستای سعید آباد و زرین آباد، در ماهنشان روستای قره ناس و شهر  ماهنشان را  با عزم جدی تر و به موقع برای پوشش گروههای هدف مبادرت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز