استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا:

میزان تزریق و مراکز واکسن کرونا در استان افزایش می‌یابند

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۲۹۸۵۳
میزان تزریق و مراکز واکسن کرونا در استان افزایش می‌یابند
استاندار زنجان با اشاره به وضعیت کنونی واکسیناسیون و ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور و زنجان گفت: بر این اساس میزان واکسیناسیون در استان به ۲ برابر افزایش خواهد یافت که بر این اساس افزایش مکان های تزریق نیز نیاز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: بر این مبنا واحدهای تولیدی بزرگ، مشاغل صنفی بزرگ و شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان های متولی امر و تایید مرکز بهداشت استان طی ۴۸ ساعت مکان‌هایی را برای واکسیناسیون کرونا در استان ایجاد کنند که این کار باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد.

این مسوول با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۰ مرکز واکسیناسیون در استان فعالیت می کنند، ادامه داد: با افزایش تعداد مکانهای مورد نظر از سوی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی این مهم در استان سرعت بیشتری خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زمینه لازم برای واکسیناسیون افراد زیر ۴۰ سال در استان فراهم شده است، اظهار داشت: تلاش می شود طی هفته آینده نیز واکسیناسیون گروه سنی ۳۵ سال در استان آغاز شود که این مهم در گرو  زمینه های لازم و شتاب بخشی در امر ورود واکسن های جدید به استان است.

استاندار زنجان با اشاره به اربعین حسینی نیز گفت: ستاد اربعین حسینی باید به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان برگزار و قبل از آن در یک جلسه محدودتری، دستورالعمل اربعین بومی‌سازی شود.

حقیقی با تاکید بر روند اطلاع‌رسانی مستمر در زمینه واکسیناسیون و لزوم نقش آفرینی شورای اطلاع رسانی در این زمینه خاطر نشان کرد: واقعیت‌های واکسن کرونا را باید به مردم بیان کرد، افراد نباید اطلاعات غلطی خارج از چارچوب دریافت کنند چرا که  ذهنیت آنان را نسبت به واکسن تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن‌های ایرانی تزریق شده عوارض بسیار ناچیزی داشته‌ است، اضافه کرد: شهروندان از لحاظ واکسن‌های کرونا اطمینان خاطر داشته باشند، زیرا تاکنون عوارض خاصی مشاهده نشده است.

 استاندار زنجان، با اشاره به موضوع  بازگشایی مدارس و دانشگاههای استان ادامه داد: در این خصوص نیز باید واقعیت ها به مردم بیان شود و در این میان بازگشایی دانشگاه تحصیلات تکمیلی مشکلی ندارد و به دنبال آن واکسیناسیون دانشجویان و دانش‌آموزان به زودی در استان نیز آغاز خواهد شد.

 استاندار زنجان خطاب به والدین زنجانی گفت: با توجه به افزایش تعداد واکسن‌های کرونا طی روزها و هفته های آینده والدین زنجانی نیز نگران بازگشایی مدارس نباشند، زیرا بدون مقدمات این مهم انجام نخواهد شد و طبق برنامه ریزی ها علاوه بر معلمان که واکسینه شده اند، مرتبطین با دانش‌آموزان تا آن زمان واکسینه خواهند شد.

حقیقی از اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس کشور به اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان  برای تجهیز سرویس‌های بهداشتی و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مدارس استان زنجان خبر داد و گفت: کارگروه اجتماعی استانداری نیز باید پژوهشی که در خصوص کرونا و عوارض آن انجام داده را آماده کند و طبق تفاهم‌نامه‌ امضا شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، طی فرآیندها به وزارت کشور ارسال شود.

 

نظر شما