استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا:

ورود ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا به پوشش ۷۰ درصدی جمعیت زنجان منجر می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۳:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۶۵۷۹
ورود ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا به پوشش ۷۰ درصدی جمعیت زنجان منجر می‌شود
استاندار زنجان گفت: در صورت ورود و تزریق ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا به این استان، ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش قرار می‌گیرند و این در حالی است که در زمان حاضر ۵۴ درصد گروه‌های هدف دُز اول را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به موضوع واکسیناسیون در استان افزود: در زمان حاضر واکسیناسیون بصورت هوشمند انجام می شود و این در حالی است که با توجه به ذخایر خوب واکسن، مدیریت خوبی نیز در این حوزه حاکم است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه، واکسیناسیون گروه‌های خاص استان نیز انجام شده است، اظهار داشت: اماکن سیار، تجمیعی در واحدهای تولیدی به غیر از اماکن ثابت ایجاد شده است تا روند واکسیناسیون شتاب بیشتری داشته باشد که نتایج کنونی نیز بیانگر این امر مهم است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تزریق واکسن به دانش آموزان ۱۸ ساله زنجانی نیز آغاز شده است، گفت: این کار با توجه به ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و سپس برای  نوبت دهی و فراخوان برای تزریق انجام می شود.

مقام عالی استان با تاکید بر اینکه در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان کافی و استفاده از ماسک روند کاهش بیماری در استان شکل مطلوب تری می یابد ادامه داد: تزریق واکسن به منزله پیشگیری از مرگ و میرهایی کرونایی است و به معنای عدم ابتلا نیست و با رعایت ۴۲ درصدی پروتکل های بهداشتی نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

وی با اشاره به اینکه از آحاد جامعه انتظار می رود در این حوزه یاریگر مسوولان استانی و تحقق برنامه های کرونایی باشند، اضافه کرد: بر این اساس فرهنگیان زنجانی نیز باید نسبت به تزریق دُز دوم واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند تا بازگشایی مدارس به نحو خوبی انجام شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه حضور فرهنگیان زنجانی از مهر امسال در گرو تزریق ۲ دُز واکسن کرونا است، افزود: هیچ منعی در تزریق دز دوم واکسن فرهنگیان وجود نداشته و بر این مبنا آموزش و پرورش استان در اطلاع رسانی لازم را انجام داده و از طرفی مراکز تجمیعی این اداره کل در زنجان و مراکز شهرستان ها فعالیت خود را از سر می گیرند.

استاندار زنجان گفت: آموزش و پرورش استان، شهرستان ها و فرمانداری ها جلساتی را به همین منظور تشکل دهند تا موضوع مهم تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان استان به دقت رصد شود تا مشکلی به وجود نیاید.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اربعین حسینی نیز گفت: برگزاری مراسم در استان نیز طبق چارچوب قانون انجام خواهد شد، در این میان هیچ فردی حق ندارد، بصورت خودسر تجمعات برگزار کند که دستور العمل ابلاغی نیز به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام شده است.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص بازگشایی دانشگاهها نیز خاطرنشان کرد: انتظار بر این است طبق برنامه مبنی بر بازگشایی ها، در موعد مقرر بسترهای بهداشتی و پروتکل های آن مهیا شود که تحقق این امر مهم نیز منوط به تاییدیه معاونت بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی با تاکید بر اینکه شرط حضور دانشجویان غیربومی در دانشگاههای استان تزریق ۲ دُز واکسن کرونا است، گفت: روسای دانشگاهها در این خصوص اطلاع رسانی کرده و از طرفی دانشگاه علوم پزشکی استان از میزان درصد واکسیناسیون کارمندان زنجانی گزارش ارائه کند.

حقیقی، با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاههای استان اضافه کرد: در این خصوص بصورت مجازی سایتی راه اندازی شود و تمامی دانش آموزان و مسوولان بهداشتی به عنوان سفیر سلامت عضو شوند که دانشگاه زنجان به عنوان مرجع همین کار را انجام دهد.

وی، با بیان اینکه فرمانداران استان در پوشش بهتر واکسیناسیون اهتمام بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: در این خصوص فرمانداران شهرهای زنجان، طارم، ایجرود، ابهر، خرمدره، ماهنشان، سلطانیه و خدابنده جدیت بیشتری داشته باشند و  وضعیت مناطق سیاه را به خوب تبدیل کنند.

استاندار زنجان همچنین به روند نزولی پیک پنجم در استان اشاره کرد و گفت: زنجان تنها استان در کشور بود که پیک پنجم آن نسبت به پیک چهارم کاهشی بوده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: این استان در مقایسه با استان های دیگر چهار هفته دیرتر وارد پیک پنجم شد که خارج شدن از این مرحله نیز یک هفته دیرتر  با فوت و ابتلای کمتر به وقوع پیوست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز