معاون استاندار زنجان:

پویش زیارت اربعین در زنجان برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۳:۲۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۶۵۸۳
پویش زیارت اربعین در زنجان برگزار می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به پویش برگزاری مراسم زیارت اربعین در منازل گفت: با توجه به شرایط کرونایی تاکید و دستورالعمل ستاد اربعین، صیانت از سلامت مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: طبق دستورالعمل کشوری مدیریت و ساماندهی ستاد اربعین این استان با ۱۲ کمیته زیرمجموعه تشکیل و الزامات بهداشتی پیاده‌روی اربعین پس از بومی‌سازی آن به فرمانداران شهرستان‌ها نیز تدوین شده است که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد:  کشور عراق برای اربعین امسال ۶۰ هزار نفر سهمیه به ایران اختصاص داده است و در این میان اعزام زائران فقط بصورت هوایی خواهد بود.

مرادی افزود: زائران و موکب‌داران اربعین امسال باید ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند و ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز تست pcr پی سی آر منفی و کارت واکسن به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۲ نوع سهمیه برای اعزام به اربعین استان ها اعلام شده است گفت: سهمیه اول، موکب‌داران و خادمان در مواکب مسیر نجف تا کربلا را شامل می شود که ستاد بازسازی عتبات عالیات مسوولیت آن را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: سهمیه دوم مردمی بوده که اعزام آنان نیز پس از ثبت‌نام در سامانه سماح بر عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده است.

این مسوول با اشاره به فعالیت ۲۶ موکب ثبت‌شده دارای مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: پس از پیگیری ها پنج موکب با ۱۰۵ خادم همچنین ۳۵۵ نفر از زائران مردمی به پیاده‌روی ار بعین امسال به کشور عراق اعزام می‌شوند که صدور روادید آنان نیز در حال انجام است.

مرادی با اشاره به اینکه تعداد سهمیه مردمی قابل افزایش نیست، افزود: در صورتی که فردی از این سفر انصراف دهد، جایگزین نیز از طریق حج و زیارت انجام می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: واکسیناسیون صاحبان موکب‌ها و خادمان، اعزام ناظرین بهداشتی در کنار موکب‌ها، از جمله الزامات و اقدامات است و در این میان دستورالعمل بهداشتی و ضوابط برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق به موکب داران اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا در این استان نیز توجیهات لازم توسط موکب داران انجام گرفته تا در راستای سیاست های ستاد اربعین و کرونا اقدام کنند.

مرادی با بیان اینکه طبق هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقل استان اعزام زمینی مسافران انجام نمی شود، افزود: با نیروی انتظامی نیز هماهنگی ها انجام شده است و از طرفی دفاتر زیارتی نیز نسبت به این موضوع توجیه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی از قبیل سازمان  تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما وظیفه توجیه، اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و آگاهی‌بخشی در این زمینه را بر عهده دارند ضمن اینکه رویکرد ستاد ملی اربعین این است که امسال پیاده‌روی در سطح کشور انجام نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز