معاون عمرانی استاندار زنجان:

هدایت توسعه یک شبه اتفاق نمی‌افتد

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۴:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۸۸۶۰
هدایت توسعه یک شبه اتفاق نمی‌افتد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، هدایت توسعه شهری زنجان را وظیفه طرح‌های آمایش، عنوان کرد و گفت: بررسی طرح‌های توسعه، فقط در کارگروه آمایش و زیربنایی انجام می‌شود و هدایت توسعه هم یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهرداد سلطانی در جلسه شورای مسکن، با اشاره به اینکه در استان زنجان صنایع و  جمعیت، به صورت تقاضا محور، مستقر شده است، افزود: خود همین تقاضایی که در حوزه های مختلف، از طرف جمعیت به وجود می‌آید، تحت تاثیر زیرساخت‌هایی است که ایجاد شده است.

وی دلیل استقرار بخش قابل توجهی از صنایع در شرق استان و ساکن شدن جمعیت متناسب با آن در همین منطقه را وجود زیرساخت های مناسب از جمله راه عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن برخی از ویژگی‌های سوق‌الجیشی از جمله نزدیکی به پایتخت و شاهراه‌های اصلی دسترسی به استان های پرجمعیت نیز، در این امر دخیل و موثر هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، با تاکید بر اینکه مسیر پیش رو در حوزه صنعت و بخش کشاورزی، باید با تناسب سنجی با داشته‌ها و ظرفیت ها و متناسب با تقاضاها در نظر گرفته شود، اظهار داشت: نمی‌توان تقاضا را سرکوب کرد و جمعیت را به زور به مکان‌ها و مناطق مدنظر خود که هیچ پتانسیلی ندارند فرستاد.

سلطانی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، مسکن، راه و کشاورزی و اشتغال بر اساس نیازهای کنونی و آینده تهیه شده است، گفت: از این رو مسیر توسعه در بخش‌های مختلف از جمله احداث مسکن، در قالب ها و عناوین مختلف باید با توجه به تقاضا انجام شود.

وی از راه و شهرسازی خواست نگاه آمایشی بر اساس تقاضا را، به عنوان یک مصوبه رویکرد کلی راه و شهرسازی، برای برنامه‌ریزی در خصوص اقدامات چهار سال آینده در احداث و توسعه راه و مسکن، مد نظر قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، تاکید کرد: بیش از ۵۰ هزار واحدی که در چهار سال آینده احداث خواهد شد باید با نگاه آمایشی و رویکرد ایجاد تعادل و تمرکز در نقاط شمال و جنوب  استان باشد.

 سلطانی گفت: مسائلی مانند توجه به کمبود نیروی کار در شهرستان طارم و نیز توسعه مناطق شهرستان خدابنده، باید با نگاه آمایشی، مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز