مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

هفت فرهنگسرا داریم که هم از نظر ساختمان و هم از نظر تجهیزات، مقداری مستعمل و مستهلک شده‌اند

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۳:۳۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۹۵۹۷
هفت فرهنگسرا داریم که هم از نظر ساختمان و هم از نظر تجهیزات، مقداری مستعمل و مستهلک شده‌اند
محمد ربیع احمد خانی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذاری که در این مدت انجام شده، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری است، گفت: امروز در سطح استان هفت فرهنگسرا داریم که همه فرهنگسراها هم از نظر ساختمان و هم از نظر تجهیزات، مقداری مستعمل و مستهلک شده‌اند، به همین خاطر تعمیر و تجهیز فرهنگسراها جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ احمد خانی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: امسال برای مجتمع‌های فرهنگی حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز فرهنگسراها پیش‌بینی شده است.

محمد ربیع احمد خانی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذاری که در این مدت انجام شده، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری است، گفت: امروز در سطح استان هفت فرهنگسرا داریم که همه فرهنگسراها هم از نظر ساختمان و هم از نظر تجهیزات، مقداری مستعمل و مستهلک شده‌اند، به همین خاطر تعمیر و تجهیز فرهنگسراها جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار گرفت.

وی اظهار داشت: سال گذشته اعتباراتی را در سطح فرهنگسراهای استان هزینه کردیم که مهم‌ترین هزینه و تاثیرگزاری مربوط به فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان بود که اعتبار خوبی در همین راستا در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرار داده شد و امسال نیز اعتبار قابل قبولی در این خصوص در اختیار این اداره‌کل قرار داده شده که امیدواریم تخصیص لازم نیز انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه امسال برای مجتمع‌های فرهنگی حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت تعمیر و تجهیز فرهنگسراها پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: از طرفی پیگیر هستیم تا از محل اعتبارات استانی و ملی، تخصیص‌های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

احمد خانی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی انجمن مفاخر استان نیز از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل بوده و تلاش داریم امسال نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص کمبود فضا برای هنرمندان استان اظهار کرد: امکان اینکه این اداره‌کل بتواند به تنهایی و در کوتاه‌مدت امکانات، تجهیزات و فضاهای مورد نیاز حوزه تئاتر و سایر حوزه‌ها را فراهم کند، به همین خاطر انتظار داریم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، افرادی که دارای سالن‌های نمایش هستند، این فضا را در اختیار هنرمندان استان قرار دهند.

 

نظر شما