مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت:

سرمایه گذار آزادراه زنجان - تبریز به تعهدات خود عمل نمی‌کند

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۴:۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۴۵۲۸۸
سرمایه گذار آزادراه زنجان - تبریز به تعهدات خود عمل نمی‌کند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: شرکت سرمایه گذار آزادراه زنجان - تبریز به تعهدات خود در خصوص آسفالت و بهسازی این مسیر ارتباطی عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام‌نشده است.عبدالحسین علی اکبری افزود: آزادراه زنجان - تبریز پروژه ای مشارکتی بوده که در سال های قبل از ۱۳۸۰ با مشارکت بانک ملی، صادرات و رفاه کارگران بوده است.

وی اظهار داشت: به نمایندگی از این سه بانک شرکت ملی آزادراه زنجان - تبریز با سهم مشخص بانک‌ها و وزارتخانه‌ها تأسیس‌شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این شرکت بر اساس تعهدات خود باید بعد از ۱۲ سال روکش اساسی آسفالت در این آزادراه را انجام می‌داد.
علی‌اکبری متذکر شد: در زمان حاضر پنج سال از این ۱۲ سال سپری‌شده و متأسفانه تاکنون شرکت ملی آزادراه زنجان - تبریز به تعهدات خود عمل‌نکرده است.
وی تأکید کرد: سال گذشته جلسات زیادی تشکیل و پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام دادیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه پروژه آزادراه زنجان به تبریز مشارکتی است، سازمان راهداری نیز به لحاظ قانونی نمی‌تواند منابع را در آن نگه‌دارد.
به گفته علی‌اکبری، بابت نگهداری این مسیر ارتباطی ۱۵ درصد از درآمد عوارضی را به‌منظور انجام عملیات جاری اعم از لکه‌گیری، ساماندهی علائم و فعالیت‌های زمستانی، راهداری استان زنجان تخصیص می‌دهند.
وی ادامه داد: این ۱۵ درصد جوابگوی روکش‌های آسفالت در آزادراه زنجان - تبریز نبوده و اجرای این عملیات نیز جزو تعهدات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیست.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس جلسات و پیگیری‌های سال گذشته صورت‌جلسه‌ای تنظیم کردیم که بر اساس آن این اداره کل به نمایندگی از شرکت ملی آزادراه پیمانکاران را انتخاب کنیم تا روکش‌ها را انجام دهند.
علی‌اکبری اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسات ۲ پیمانکار  انتخاب کردیم و قرارداد یک هزار و  ۲۰۰ میلیارد ریالی منعقد کردیم.
وی تأکید کرد: متأسفانه تاکنون در خصوص پیش‌پرداخت این قرارداد بانک سرمایه‌گذار مبلغی پرداخت نکرده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از طرفی نیز فصل کاری در استان محدود است که چنانچه به تعهدات خود عمل نکنند به حتم هم پاسخگو هستند چراکه با فرارسیدن فصل زمستان نارضایتی‌هایی خواهیم داشت.
به گفته علی‌اکبری، ۹۰ کیلومتر از آزادراه زنجان - تبریز در حوزه استان زنجان قرار دارد که در زمان حاضر ۳۰ درصد از این مسیر خرابی‌های شدید دارد.
وی خاطرنشان کرد: بهترین راه‌ها را در استان زنجان داریم که بخشی از این راه‌ها آزادراه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز است که این مسیرها از منظر راه‌سازی شاید هیچ اشکالی فیزیکی و راه‌سازی نداشته باشد چراکه بر اساس استانداردهای جهانی ساخته‌شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در این مسیرهای ارتباطی خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان در اوایل صبح و بعد از ناهار، با سرعت‌بالا حادثه‌ساز می‌شود.
به گفته علی‌اکبری، بر اساس آمار بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادف‌ها در آزادراه‌های استان است.
وی یادآوری کرد: در بسیاری از حوادث تنها عوامل جاده دخیل نیست بلکه عوامل انسانی مقصر است.
به گزارش ایرنا، استاندار وقت زنجان (فتح اله حقیقی) ۱۴ بهمن سال ۱۳۹۸ در جلسه گروه ایمنی راه‌ها که با حضور مسئولان کشوری برگزار شد، برای شرکت آزادراه زنجان – تبریز ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای داد تا هرچه سریع‌تر راهکاری برای اصلاح ناهمواری، نشست‌ها و کیفیت نامناسب آسفالت این مسیر ارائه دهد، در غیر این صورت از قوه قضائیه درخواست اعلام‌جرم علیه این شرکت خواهد شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز