معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

مهمترین هدف پدافند غیرعامل ، ارتقای تاب آوری و تضمین تداوم خدمت رسانی است

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۳:۲۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۰۸۱۸
مهمترین هدف پدافند غیرعامل ، ارتقای تاب آوری و تضمین تداوم خدمت رسانی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل ارتقای تاب آوری و تضمین تداوم خدمت رسانی در زمان تهدیدات و بحرانهای مختلف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان افزود: اگر پدافند غیرعامل بزرگترین و جدی‌ترین هدف باشد، رویکرد شورای پدافند باید این باشد که زیرساخت هایی که خدمات اساسی و حیاتی را به مردم ارائه می دهند فراهم و آمادگی لازم را داشته باشند که در هر شرایطی "عادی، بحرانی ومشکل ساز" در خدمات رسانی مشکل و یا وقفه ای ایجا نشود.

وی اضافه کرد: در همین راستا هدف پدافند غیرعامل حفاظت، حراست و صیانت از زیرساخت های حساس مهم و حیاتی استان به عنوان یک اولویت عضو شورا و همه دستگاههای اجرایی است که در این میان باید از تهدیدات احتمالی شناخت داشت و برای رفع و پیشگیری نیز اقدامات لازم را اتخاذ کرد.

این مسوول با بیان اینکه باید پذیرفت استان زنجان به لحاظ اقلیمی، توپوگرافی و موقعیت استقرار جغرافیایی در منطقه شمالغرب کشور واقع شده است، ادامه داد: برای خروجی بهتر از هفته پدافند غیرعامل تمامی دستگاههای اجرایی خدمات رسان استان، تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا به خصوص در زمستان حادثه ای دیگری موجب وقفه در خدمت رسانی به مردم نشود.

وی با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای نظارت های بیشتر، تامین تجهیزات لازم است، اظهار داشت: اشکالات احتمالی که ممکن است در فرصت پیش رو کوتاه مدت تا پایان سال برنامه ریزی لازم انجام گیرد و علاوه بر آن موانع موجود در خدمت رسانی به مردم، به ویژه در حوزه زیرساختی، تامین سوخت، بهداشتی و درمانی بررسی و برای رفع آن عزم جدی باشد.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه شان هفته پدافند غیرعامل تسهیلگری هرچه بیشتر در خدمت رسانی و رفع اشکالات نواقص و انجام تکالیف است و باید سرلوحه برنامه های کاری دستگاههای اجرایی قرار گیرد، افزود: این هفته باید با ۲ رویکرد تبیینی و فرهنگ برگزار شود که در این ارتباط اداره کل پدافند استانداری با همکاری رسانه استانی و رسانه های گروهی استان تولید محتوای واحد انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان بابیان اینکه کارگروه‌های این شورا یک برنامه اختصاصی در راستای ماموریت محوله این کار را در هفته پدافند غیرعامل انجام دهد گفت: در زمان حاضر ۱۱ کارگروه شورا، اقدام شاخص تخصصی را مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه نکته مهم این است که مدیران کارگروه‌ها مراکز حساس و مهم استان را مورد مطالعه قرار داده و در صورت بروز اشکالاتی در کوتاه مدت نسبت به رفع آن مبادرت کنند، اضافه کرد: بر این اساس مراکز حساس استان باید شناسنامه دار شود از طرفی امور آب، جهاد کشاورزی، شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت های گاز برق، زیرساخت، آب فاضلاب مخابرات اقداماتی پیشگیرانه ای خود را با بروز سرما و برودت هوا مورد توجه قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه با برنامه ریزی ها، یک شهر به عنوان پایلوت در حوزه پدافند عامل انتخاب خواهد شد، گفت: در فاز دوم برای هر شهرستانی یک شهر پایلوت در این زمینه لحاظ خواهد شد و در هفته پدافند غیرعامل سیستم اطفای حریق شهرک های صنعتی استان بیش از تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز پذیرفته نیست که ساختمانی ساخته شود که در مقابل زمین لرزه چهار ریشتری آسیب ببیند که در این خصوص دستگاههای متولی امر نظارت های لازم را تقویت کند که در برخی موارد مهندسان نظارت را در ساخت سازها اعمال نمی‌کنند که بطور جدی‌تر این مهم مورد توجه باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز