استاندار زنجان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان:

اتمام سدهای نیمه تمام، از مطالبات اصلی استان در سفر رئیس جمهوری است

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۲:۳۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۱۹۲۸
اتمام سدهای نیمه تمام، از مطالبات اصلی استان در سفر رئیس جمهوری است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی در حوزه آب در نظر گرفته شده که یکی از آنها تسریع در اجرای سدهای نیمه تمام است، گفت: کمک به اتمام طرح‌های نیمه تمام سدسازی از مطالبات اصلی استان در سفر رییس جمهوری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به اینکه در حوزه آب، نگرانی جدی وجود دارد، افزود: این نگرانی باید توسط دستگاه‌های متولی امر مورد توجه قرار گیرد و تاجایی که ممکن است با اتخاد تدابیر لازم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوان مسائل پیش رو را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات حوزه آب در استان تنها نگاه اعتباری نباید باشد، اظهار داشت: در زمان حاضر با توجه به شرایط اقتصادی نمی توان تمامی مشکلات را با تزریق اعتبار حل کرد، بنابراین کسب بالاترین نتیجه با بهره گیری از توان موجود، هنر مدیران امروز را نشان خواهد داد.

مقام عالی استان فاصله مصرف آب شرب و آب کشاورزی در استان بسیار بالا دانست و گفت: با توجه به این شرایط، صرفه جویی هرچند اندک در حوزه کشاورزی نتایج چشم گیری را در پی خواهد داشت و با صرفه جویی در شرایط کم آبی، باید بر افزایش بهروری در حوزه کشاورزی متمرکز شد.

استاندار زنجان تکمیل طرح های فاضلاب شهرستان های استان را نیز از پروژه های مهم استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تکمیل این طرح ها از دیگر اولویت های استان است که طی جلسات آینده و متناسب با اهمیت موضوع، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همت مدیران استان و هدف گذاری باید این باشد که تا چهار سال آینده بتوان صنعت را از آب چاه و روان آب ها تفکیک کرد، افزود: این موضوع به سرمایه گذار کمک می کند تا با خیال آسوده نسبت به سرمایه گذاری خود در راستای توسعه استان اقدام کند.

افشارچی با اشاره به طرح های ارائه شده مبتنی بر توسعه و اجرای طرح های فاضلاب و برگرداندن آب به چرخه مصرف، اظهار داشت: طرح های فاضلاب در مناطق مختلف شهر زنجان در حال اجرا است و می توان از ظرفیت سرمایه گذاران نیز برای تسریع در روند اجرای طرح های فاضلابی استان بهره برد.

استاندار زنجان استفاده از شیوه های نوین در جهت نظارت های جدی بر مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز آب را تاکید کرد و ادامه داد: شرکت آب منطقه ای، آمار مقایسه ای مصرف و کمبود آب در سه استان هم سطح زنجان و همچنین میزان آب قابل تنظیم سهم استان را ارائه کند تا هدف گذاری لازم در این خصوص برای جلسات آتی انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز