جامعه‌ای می‌تواند توسعه یافته‌ باشد که اهل مطالعه باشد

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۵۳۹۷
جامعه‌ای می‌تواند توسعه یافته‌ باشد که اهل مطالعه باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تجلیل از خادمان نشر زمینه و بستر فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند تا خیل فعالان این عرصه بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در مراسم تجلیل از خادمان نشر استان زنجان، اظهار کرد: انسان به اقتضای انسان بودنش، کمال‌جو و کمال‌خواه بوده و به دنبال تعالی است، طبیعتاً عوامل مختلفی می‌تواند انسان را برای کمال‌جویی و رسیدن به مطلوبش تلاش کند، انسان‌های بزرگ، کتاب‌ها و بستر فرهنگی که یک انسان در آن قرار می‌گیرد از عواملی هستند که به رشد و بالندگی انسان کمک می‌کند.

وی افزود: یکی از مطلوباتی که در دنیای امروز در همه جوامع مهم است و همه دولت‌ها به آن توجه می‌کنند و مطلوب‌شان را بر اساس آن تعریف می‌کنند، تحقق توسعه در کشور است و توسعه، پیشرفت و بالندگی در هیچ کشوری محقق نمی‌شود، مگر اینکه مبنای آن مبتنی بر علم و آگاهی باشد. همچنین جامعه‌ای می‌تواند توسعه یافته‌ باشد که عالم بوده، اهل مطالعه و مانوس با کتاب و بهره‌مند از دیدگاه‌ها و نظرات صاحب‌نظران و اندیشمندان باشد.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند وقتی در کشوری می‌خواهیم شاخص‌های توسعه‌یافتگی و بالندگی را ارزیابی کنیم باید چند شاخصه مانند تعداد کتابخانه‌ها، تیراژ کتاب، تعداد کتاب‌ها و میزان مطالعه را بررسی کنیم و این عوامل از شاخص‌های بالندگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: در نظام فکری، ایدئولوژی توحیدی و نظام ارزشی ما هم وقتی اولین پیامی که به پیامبر مهربانی، رسول اسلام نازل می‌شود بر خواندن است و در کتاب مقدسش هم قسم بر قلم می‌شود، نشان می‌دهد که علم و آگاهی و کتاب و کتابت در دنیای امروز و فرهنگ دینی و ایرانی اسلامی ما کتاب جایگاه خود را دارد.

مرادی‌نافچی ادامه داد: نویسنده یا پدیدآورنده و ناشر دو عنصر تهیه کتاب هستند که با نبود هر کدام از این عناصر فرصت بالندگی برای جامعه ایجاد نمی‌شود و همواره در جامعه اندیشمندانی باید حضور داشته‌ باشند که تولید اثر کنند و ناشرینی نیز باید باشند تا اثر تولید شده را نشر و گسترش داده و در اختیار جامعه قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه دو عامل انیس انسان است که یکی از آن‌ها گروه دوستان فرد و دیگری کتاب است، گفت: تجلیل از ناشران نشر و کسانی که در حوزه کتاب تلاش می‌کنند تجلیل از فرهنگ و تمدن و کسانی است که در ارتقای سطح فرهنگی و در قوام تمدنی یک سرزمین تلاش می‌کنند که این کار دو اثر دارد و علاوه بر اینکه زمینه و بستر و فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند که خیل فعالان این عرصه بیشتر شوند، با این کار بستری را نیز فراهم می‌کنیم تا فعالیت نشر به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز