برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۴:۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۷۶۰۵
برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس
مانور زلزله و ایمنی امسال با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مراسم استانی بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی استان زنجان همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین و ارگانهای ذیربط در آموزشگاه دخترانه ولیعصر (عج) ناحیه 1 حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از ارگانها ونهادهای مربوطه جهت همکاری در برگزاری این مانور، گفت : مانور زلزله و ایمنی امسال با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" برگزار شد.

وی تاکید کرد: باید به مواردی که می تواند در بروز زلزله خطر آفرین باشد توجه ویژه شود و مواردی که باعث ازدیاد آسیب ها و تلفات در مواقع بحرانی می شود بررسی و نسبت به کاهش آن اقدام نماییم.
مظفری گفت: در خصوص کاهش تلفات زلزله ، استاندارد سازی های ساخت و ساز ها و آموزش نیروی انسانی مورد توجه است.
وی افزود: مانور زلزله یک کارگاه عملی برای آموزش های لازم برای مواقع بحرانی از جمله زلزله است و مدرسه بهترین جا برای ارائه این آموزش ها به دانش آموزان است.
همچنین اشاره کرد: اگر این آموزش ها که در راستای ایمنی است به صورت مستمر ارایه شود می توانیم به جامعه ایمن دست یابیم البته باید در راستای تجهیز و بروزآوری امکانات نیز توجه لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه طرح جامع شهری توسط متولیان امر تدوین شده که یکی از گام های اساسی کمک کننده در مدیریت بحران ها است.

مظفری با اشاره به شرایط کرونا ادامه داد: جامعه به این نتیجه رسیده که آموزش باید حضوری باشد و در مدرسه صورت بپذیرد و به دست معلم انجام گیرد.
وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: حداقل دو روز در هفته آموزش در مدارس حضوری است و از مدیران نیز انتظار داریم نظارت حداکثری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس داشته باشند.

کرامتی مدیر کل بحران استانداری زنجان نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت آموزش زلزله و ایمنی به دانش آموزان در مدارس و تمام سطوح جامعه، تصریح کرد: هر چه قدر تعداد اجرای این مانور ها و آموزش ها بیشتر باشد دانش آموزان و جامعه در لحظه حادثه آمادگی لازم را خواهند داشت.
وی تاکید کرد: این آموزش ها در منزل و با آموزش والدین هم باید صورت گیرد.
کرامتی ادامه داد: اگر آموزش ها در دوران کودکی صورت پذیرد بیشتر تاثیر را خواهد داشت و تا دوران بزرگسالی نیز همواره از آن بهره خواهند برد.
وی افزود: زلزله حادثه ای است که هرگز خبر نمی کند و قابل پیش بینی نیست، بهترین راه در این زمینه آموزش های لازم و ساخت ساختمان های ایمن و استاندارد است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز