برگزاری کارگاه توانمند سازی راهیاران استان با همراهی خانواده

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۴:۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۸۰۵۷
کارگاه توانمند سازی راهیاران استان با همراهی خانواده آنان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار گردید .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در این کارگاه حجت الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ضمن خیر مقدم به راهیاران وخانواده محترم آنان ، با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که بانوان را به عنوان معمار انقلاب اسلامی خواندند، گفت: ایشان بانوان را به عنوان مربیان بزرگی که انسان‌ساز هستند معرفی می‌کنند. وقتی شما شریک زندگی یک طلبه هستید خیلی از این جملات در مورد شما ویژه لحاظ می‌شود.زن در تعریف غربی به معنای کسی است که جنسیت او به انسانیتش ترجیح دارد، یعنی غرب به بانوان نگاه جنسیتی دارد و شرق هم نگاهی انفعالی به بانوان دارد و آن‌ها را عنصری بی‌نقش و جایگاه در تاریخ محسوب می‌کند که باید گوشه‌ای بنشیند و کاری به هیچ مسئله‌ای نداشته باشند.

آقای احمدی گفت :زن در تعریف غربی به معنای کسی است که جنسیت او به انسانیتش ترجیح دارد، یعنی غرب به بانوان نگاه جنسیتی دارد و شرق هم نگاهی انفعالی به بانوان دارد و آن‌ها را عنصری بی‌نقش و جایگاه در تاریخ محسوب می‌کند که باید گوشه‌ای بنشیند و کاری به هیچ مسئله‌ای نداشته باشند.
وی اضافه کرد: الگوی سومی در دین ما وجود دارد که انقلاب ما آن را احیا کرده و آن بانوی انقلابی است که از ابتدا انقلاب حرکت‌های بانوان وجود داشته حتی از زمان تحریم تنباکو بانوان علیه این مسئله قیام و موج سیاسی ایجاد کردند این نقش دین ما و انقلاب ما برای بانوان است.

ایشان در ادامه کفت :  آنچه بانوی انقلابی رقم زد به تعبیر حضرت امام نه زن شرقی و نه غربی است بلکه یک الگوی مستقل است که وام دار مبانی اصیل اسلام است.
وی با بیان اینکه ما در جنگ فرهنگی به سر می‌بریم خاطرنشان کرد: دشمن دیگر با تیر و تفنگ سمت ما نیامده بلکه درصدد تغییر سبک زندگی ماست اما ما تا زمانی که متفاوت با بقیه زندگی می‌کنیم جذاب هستیم و زمانی جذابیت ما کم می‌شود که مثل بقیه مردم شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از صبر و تحمل سختی های این مسیر توسط خانواده راهیاران و مخصوصا شریکه الامام ، برگزاری چنین کارگاهی با حضور خانواده راهیاران را خوب ارزیابی کردند و بر چگونگی و آشنایی بیشتر شریکه الامام برای رفع مسائل و مشکلات منطقه خود تاکید کردند .
در ادامه این جلسه حجت الاسلام خسروی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در صحبتهایی اظهار داشتند شما رؤسای شهرستانها با حضور خود در مساجد و گعده های تشکیل شده زحمات زیادی را متحمل میشوید . ایشان نقش شریکه الامام را در پشیبرد اهداف سازمان مهم تلقی کردند و از زحمات همسران راهیاران و امامان جماعت تشکر نمودند .از زمان شروع طرح ها هماهنگی و هم افزایی را شما انجام میدهید و با توجه به تلاش شما توانستیم جزو استانهای پیشرو در این زمینه باشیم که این امر باید ادامه پیدا کند و این با این فعالیتها بتوانیم مشکلاتی از منطقه ای را بطرف نماییم و عامل موثری در سطح استان باشیم .

حجت الاسلام علیخانی راهیار منطفه غرب کشور با ابراز خرسندی از حضور در جمع راهیاران استان زنجان با تشکر از زحمات مدیران اداره کل استان و راهیاران و امامان جماعت ، استان زنجان را پیشرو در بحث بررسی مشکلات و مسائل مختلف دانستند و گفتند که این نشان از دغدغه مندی مدیران استان که جمع مومنانه ای را تشکیل داده اند که با تمامی کمبودها تلاش های زیادی که را برای حل مسائل مردم انجام میدهند .

آقای علیخانی ابراز امیدواری کرد که این تلاشها و کارگاههای آموزشی ادامه پیدا کند تا بتوانیم هدف اصلی توانمندسازی خود مردم است به دنبال این هستیم با توانمندسازی مردم، بتوانند خودشان زمینه پیشرفت و آبادی روستا را رقم بزنند که با حضور امامان روستا محقق خواهد شد.

دوره‌های آموزشی متعدد برای امامان روستا، خانواده آنها برگزار شده که این کارگاه نمونه ای موفق برای این امر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز