خیرین، هلال احمر زنجان را در ارائه خدمات به هموطنان خراسان جنوبی سربلند کردند

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۱۵:۵۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۴۷۰۴
خیرین، هلال احمر زنجان را در ارائه خدمات به هموطنان خراسان جنوبی سربلند کردند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خیرین و داوطلبان این استان، هلال احمر را در ارائه خدمات عام المنفعه برای هموطنان شهرستان نهبندان خراسان جنوبی سربلند کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر سید قاسم موسوی روز سه شنبه در آیین تجلیل از داوطلبان هلال احمر شهرستان خدابنده افزود: پنجم دسامبر هر سال مصادف با روز داوطلب است که این روز را در سراسر دنیا جشن می گیرند و امسال شعار روز داوطلب با "همدیگر توقف ناپذیریم" نامگذاری شده است.
وی یادآوری کرد: در دنیا بیش از یک میلیارد داوطلب وجود دارد که بخش قابل توجهی از این داوطلبان با جمعیت های جهان و صلیب سرخ در بخش های مختلف مشارکت دارند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ضمن قدردانی از تلاش های خیرین، نیکوکاران و داوطلبان گفت: باید فرهنگ خدمات داوطلبانه را در جامعه نهادینه کنیم.
موسوی به طرح "نذر آب4" اشاره کرد و افزود: بخش قابل توجهی از ارائه خدمات این طرح در استان خراسان جنوبی از قبل مشارکت داوطلبان و خیرین استان زنجان بود که هموطنان شهرستان نهبندان سال ها با کم آبی مواجه بودند.
وی با بیان اینکه در طرح " نذرآب 4" 600 میلیون تومان هزینه کردیم، تاکید کرد: از محل کمک های خیرین توانستیم 2 دستگاه تصفیه آب آشامیدنی در روستاهای این شهرستان نصب کردیم و اقدام به لوله کشی آب برای تعداد دیگری از روستاها کردیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته های حمایتی – معیشتی، لوازم التحریر و اسباب بازی برای کودکان از دیگر خدماتی بود که در روستاهای نهبندان ارائه کردیم.
موسوی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت و مشارکت های مالی خیرین، نیکوکاران و داوطلبان هلال احمر استان زنجان در ارائه خدمات عام المنفعه استان خراسان جنوبی سربلند شدیم.
وی با تاکید بر اینکه هلال احمر بزرگترین سازمان مردم نهاد و داوطلب محور است، خاطرنشان کرد: مهمترین کار این مجموعه ارائه خدمات امداد و نجات است که در حال حاضر در طرح زمستانی با فعالیت 14 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در جاده های استان زنجان امدادگران داوطلب شبانه روز خدمات می دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از 360 نیرویی که به طور مستقیم در پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان فعالیت دارند 250 نفر داوطلب هستند.
موسوی بر کمک فرماندار و نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به وقوع سوانح رانندگی زیاد در مسیرهای ارتباطی این شهرستان با حمایت مسئولان می توانیم یک پایگاه امداد و نجات دیگر نیز راه اندازی کنیم.
وی بر بهره مندی همه آحاد مردم از آموزش های هلال احمر تاکید کرد و افزود: با توجه به گستردگی وسابقه وقوع سیل و زلزله در شهرستان خدابنده نیازمند گسترش فرهنگ ایمنی و بهره مندی آموزش های خود امدادی هستیم تا در هر خانواده ای حداقل یک نفر از این آموزش ها برخوردار شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برنامه های هلال احمر با تلاش ها و خدمات داوطلبان و خیرین محقق می شود، گفت: داوطلبان هلال احمر از اواخر سال 98 همزمان با شیوع بیماری کرونا داوطبان هلال احمر برای مهار و جلوگیری از شیوع ویروس اقدامات قابل توجهی در سطح استان ارائه دادند.
موسوی اظهارداشت: در کنار تلاش های داوطلبان با کمک های خیرین و نیکوکاران استان زنجان توانستیم در چندین نوبت اقدام به توزیع بسته های حمایتی – معیشتی و بسته های بهداشتی برای خانواده های کم برخوردار آسیب دیده از این بیماری کنیم.
وی یادآوری کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و انجام واکسیناسیون نتیجه تلاش ها، کاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از بیماری کروناست.
برنامه های هلال احمر با حمایت، مشارکت و هدایت داوطلبان محقق می شود
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: داوطلبان و خیرین هلال احمر در چهار مرحله حمایت مالی، مشارکتی، مهارتی و فنی وهدایت این مجموعه را کمک می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری خاطرنشان کرد: داوطلبان باید با بهره مندی از آموزش های امدادی و نجات هلال احمر برای همنوعان آسیتن بالا زده و کمک کنند.
وی اظهارداشت: برخی از داوطلبان هلال احمر با فکر خود در تحقق برنامه های هلال احمر یاری رسان هستند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دنیا به سمت اخلاق حرکت می کند و انسان باید اخلاقی باشد و ما به طور فطری اخلاق محور هستیم.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، در پایان این مراسم از داوطلبان و خیرین جمعیت هلال احمر با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، معاون داوطلبان هلال احمر استان، فرماندار شهرستان خدابنده، امام جمعه قیدار، مسئولان سپاه ناحیه، اعضای شورای اجرایی هلال احمر شهرستان خدابنده و مدیران دستگاه های اجرایی تجلیل , خانه هلال حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نیز در شهر قیدار با حضور مسئولان افتتاح شد. انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز