قابل توجه واردکنندگان کامیون‌های مستعمل و ترخیص کنندگان گمرک

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۲۰:۲۴:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۵۴۷۲
قابل توجه واردکنندگان کامیون‌های مستعمل و ترخیص کنندگان گمرک
در مواردی که اشخاص واردکننده به موجب قرارداد و دفاتر و اسناد و مدارک مثبته به عنوان حق‌العمل کار اقدام به واردات و ترخیص کامیون‌های مستعمل برای سایر اشخاص (به عنوان آمر) می‌نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نظر به سوالات و ابهامات مطرح شده درخصوص مأخذ محاسبه مالیات و عوارض ارزش افزوده مربوط به واردات کامیون‌های مستعمل، به منظور اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و اتخاذ رویه واحد به اطلاع می‌رساند:

در مواردی که اشخاص واردکننده به موجب قرارداد و دفاتر و اسناد و مدارک مثبته به عنوان حق‌العمل کار اقدام به واردات و ترخیص کامیون‌های مستعمل برای سایر اشخاص (به عنوان آمر) می‌نمایند، اشخاص واردکننده (حق‌العمل‌کار) می‌بایست مالیات و عوارض ارزش افزوده را صرفاً نسبت به مبلغ حق‌العمل دریافتی، محاسبه و ضمن درج در صورتحساب از طرف دیگر قرارداد (صاحب کامیون) وصول نماید.

بدیهی است چنانچه اشخاص واردکننده با استناد به دفاتر و اسناد و مدارک ابرازی یا به دست آمده، رأساً اقدام به خرید و واردات کامیون‌های مستعمل نمایند، مکلف‌اند در هنگام فروش، مالیات و عوارض ارزش افزوده را به مأخذ قیمت فروش محاسبه، در صورتحساب درج و از خریدار وصول نمایند. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز