استاندار زنجان :نقشه جامع حرکت اقتصادی استان تدوین می شود

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۰۹:۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۶۶۵۲
استاندار زنجان :نقشه جامع حرکت اقتصادی استان تدوین می شود
در بخش هایی از برنامه راهبردی توسعه اقتصادی و بودجه ای استان که نیاز به ایجاد تغییر در برنامه های کلان و یا اخذ مصوبات قانونی باشد، از ظرفیت و قدرت چانه زنی مجمع نمایندگان استان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، بر ضرورت تعیین اهداف توسعه اقتصادی استان متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تاکید و خاطر نشان کرد: برای تحقق برنامه های تدوین شده در قالب بسته حرکتی استان زنجان، هر یک از دستگاه ها و بخش ها وظایف و مسئولیت های خود را در راستای تحقق تصویر بزرگ اقتصادی سال آینده استان و دستیابی به رشد ۸.۷ درصدی این بخش است، انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در بخش هایی از برنامه راهبردی توسعه اقتصادی و بودجه ای استان که نیاز به ایجاد تغییر در برنامه های کلان و یا اخذ مصوبات قانونی باشد، از ظرفیت و قدرت چانه زنی مجمع نمایندگان استان استفاده خواهیم کرد.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه در موضوعات مرتبط با مسکن، آب، ارتباطات و افزایش بهره وری کشاورزی باید توجه ویژه ای صورت گیرد، افزود: با تعیین اولویت های برنامه توسعه استان، از نخستین روزهای سال آینده به دنبال جذب حداکثری بودجه و تلاش در راستای تحقق رشد ۸.۷ درصدی خواهیم بود.

استاندار زنجان یادآور شد: چنانچه نقشه جامعی از برنامه های استان بصورت متمرکز تبیین شود، همه دستگاه های اجرایی و مدیران استان خواهند دانست که در چه بخش هایی نیاز به انرژی و تلاش بیشتری داریم و در کدام موضوعات باید اقدامات و پیگیری های مجدانه ای صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که مسئولیت اصلی ترسیم برنامه حرکت اقتصادی در استان با شخص استاندار است و در این میان حوزه اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر خواهند بود، ابراز امیدواری نمود: تا پایان سال، تمامی اهداف، برنامه ها، اقدامات و راهکارهای مورد نیاز برای توسعه استان بطور متمرکز در قالب کتابچه ای از سوی سازمان مدیریت در استان تدوین و تا سه ماه آینده در اختیار مدیران قرار گیرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما