آیین افتتاحیه بسته تحولی خوانا به صورت مجازی برگزار شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۰۹:۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۷۶۸۷۴
آیین افتتاحیه بسته تحولی خوانا به صورت مجازی برگزار شد
بسته تحولی خوانا بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال پاسخگویی به یکی از چالش های اساسی دوره ابتدایی تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مراسم افتتاحیه بسته تحولی خوانا به صورت مجازی و با حضور معاون مدیر کل دفتر دبستانی وزارت، معاون آموزش ابتدایی استان ،رئیس اداره دوم آموزش ابتدایی و مسئول دبیرخانه طرح خوانا در استان در بستر شبکه شاد برگزار شد.

طباطبایی معاون مدیرکل دفتر دبستانی وزارت، ضمن قدردانی از همکاری و تلاش دست اندرکاران این طرح، توضیحاتی در مورد دستورالعمل اجرایی بسته تحولی خوانا ارائه کرد و به توجیه علمی طرح بسته تحولی خوانا پرداخت.

وی اظهار کرد: بسته تحولی خوانا بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال پاسخگویی به یکی از چالش های اساسی دوره ابتدایی تدوین شده است.

معاون مدیرکل دفتر دبستانی وزارت افزود: چالش ضعف در مهارت های زبانی پایه شامل خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن در تلفیق با مهارت های اساسی زندگی که شامل جرأت ورزی، ادب و مسئولیت پذیری هستند.

طباطبایی، ضمن تشریح مهارت های خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن، گفت: دانش آموزان ما باید بتوانند شجاعانه و با اعتماد به نفس ابراز وجود نمایند و برای خود و جامعه مثمر ثمر باشند.

وی گفت: رویکرد ما در ارتقاء این مهارت ها رویکرد تلفیقی است و در همین راستا مهارت زبانی، بستر مناسب برای تمرین مهارت های اساسی زندگی که شامل جرأت ورزی، مسئولیت پذیری و ادب هستند که کسب مهارت ها باعث می شود دانش آموزانی مسئول تربیت کنیم تا در قبال خود، مردم و خداوند مسئولیت های خودشان را بشناسند و به آن عمل نمایند و با شجاعت بتوانند به درخواست های نادرست، نه قاطع بگویند و مانع بروز آسیب های اجتماعی شوند .انتهای پیام

صیاد سلامی، معاون آموزش ابتدایی زنجان با تاکید بر لزوم توانمند سازی مدیران و معلمان دوره ی ابتدایی اظهار داشت: در راستای آماده سازی مقدمات طرح مدرسه خوانا در سطح مدارس مجری استان اقدامات موثری از جمله تشکیل هسته مرکزی خوانا، دوره آموزش تکمیلی مدرس راهبران خوانا و پیش آزمون خوانا در سطح استان انجام شده است .

سلامی افزود: بسته تحولی خوانا در سال تحصیلی 1399-1400،  در ۵ درصد مدارس ابتدایی در 14 منطقه آموزشی،  52 آموزشگاه تحت پوشش قرار داشت  که نتایج رضایت بخشی در خصوص یادگیری دانش آموزان تحت پوشش را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: ‌در سال تحصیلی جاری اجرای این طرح در 15 درصد مدارس ابتدایی استان با 162مدرسه ی ابتدایی توسط 1300 معلم مجری و مشارکت بیش از 29000دانش آموزا تحت پوشش طرح خوانا بوده که امیدوارم با همت همکاران و مجریان طرح بتوانیم بستر مناسب و قابل توجهی برای ارتقای کیفی و کمی آموزش درسطح مدارس مجری فراهم نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز