نشست صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ایثارگران استان زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۴:۳۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۷۸۰۹۴
نشست صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ایثارگران 
استان زنجان
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز پنجشنبه 2 دی ماه در ادامه سفر به استان زنجان در جمع صمیمی ایثارگران این استان حضور یافت و از دیدار و گفت‌وگو با حدود نیمی از تشکل‌های ایثارگری در طول سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: خدمتگزاری به بهترین بندگان خدا توفیق الهی است و جای شکر دارد و مسئولان باید وظیفه خود را نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و کرامت و منزلت شهدا به خوبی ایفا کنند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به هفتمین سفر استانی در طول 3 ماه گذشته، تصریح کرد: میز خدمت ایثارگران و پاسخگویی مستقیم به ایثارگران از جمله برنامه‌های سفرهای استانی است ضمن اینکه ارائه گزارش از فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد و همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و در نهایت ارزیابی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که بازوی اجرایی بنیاد در استان‌ها هستند نیز صورت می‌گیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شناسایی مشکلات ایثارگران در سفرهای استانی را مؤثر بر شمرد و گفت: در طول 3 ماه گذشته گزارشی از وضعیت شناخت، مشکلات و برنامه آینده بنیاد با عنوان برنامه تحول تهیه و تدوین شده است که البته بخشی از برنامه‌های تحول دولت است و تقدیم ملت ایران و مقام معظم رهبری شده است.
قاضی‌زاده با بیان اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی کشور و همچنین قوانین و مقرراتی که بدون ضمانت اجرایی به تصویب رسیده و همچنین با توجه به برخی مطالبات خاص و به حق ایثارگران بخشی از وظایف فرهنگی بنیاد کنار گذاشته شده است که وضعیت بودجه بنیاد به خوبی این واقعیت را نشان می‌دهد.
معاون رئیس جمهور افزود: وظایف قانونی نسبت به ایثارگران احصا شده و بر اساس برآورد هزینه‌های سال 1400 بار مالی اجرای این قوانین 126 هزار میلیارد تومان است و بدین منظور نامه‌ای به رئیس جمهوری ارسال شد تا سازمان برنامه و بودجه نسبت به بررسی موضوع اقدام کند و بر این اساس سازمان برنامه و بودجه بودجه‌های عمرانی و فرهنگی بنیاد را حذف کرد و پرداخت معوقات ایثارگران را نیز کاهش داد که در مجموع این سازمان بودجه اجرای قوانین را پس از این کسورات حدود 70 هزار میلیارد تومان برآورد کرد که دولت توان تأمین آن را ندارد و حدود 48 هزار میلیارد تومان برای سال آینده پیشنهاد کرده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مسئولان بنیاد به دنبال تأمین اعتبار برای حل مشکلات ایثارگران هستند، گفت: بودجه بنیاد در سال 1401 حدود 60 درصد افزایش یافته که فراتر از افزایش بودجه کشور است ولی فاصله نیازها با بودجه در نظرگرفته شده زیاد است و البته در سال آینده گام‌های جدیدی برای اجرای بخشی از قوانین ایثارگری برداشته می‌شود.
وی با بیان اینکه با حدود نیمی از تشکل‌های ایثارگری در طول سه ماه گذشته گفت‌وگو شده است، افزود: ارتباط مستقیم با ایثارگران از شیوه‌های مختلف از جمله سفرهای استانی، دیدارهای ویدئوکنفرانسی، دیدار در منازل ایثارگران عزیز و یا دیدارهای عمومی به صورت مستمر ادامه دارد ضمن اینکه باید اذعان کرد حمایت دولت از ایثارگران عزیز و پیگیری تحقق و اجرای قوانین حوزه‌های ایثارگری در مقایسه با دوره‌های گذشته بی‌نظیر بوده است که به عنوان نمونه می‌توان به پرداخت معوقات جانبازان مشمول ماده 38 در طول ماه‌های اخیر اشاره کرد.
قاضی‌زاده با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین حوزه ایثارگری تأکید کرد: اقدامات لازم برای اصلاح قوانین در این حوزه آغاز شده و اقدامات زیادی در ماه‌های اخیر در این مورد انجام شده است و البته مسائل ساختاری و حقوقی نیز در مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: خدمت باید بر پایه نیاز ارائه شود و بدین منظور در دوره جدید توسعه آسایشگاه‌ها امروز باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه شمسا در بنیاد گفت: استعدادیابی مدیران با همکاری سازمان اداری و استخدامی در دستور کار بنیاد قرار گرفته و به صورت پایلوت در بنیاد در حال اجرا است و مدیران بنیاد از همین طریق انتخاب می‌شوند و در این طرح این استعدادیابی برای ایثارگران در مورد همه سازمان‌های دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.
گفتنی است، در ابتدای این نشست نمایندگان جامعه ایثارگری استان زنجان به طرح مسائل، مشکلات و نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز