۱۳ درصد از صادرات استان زنجان به کشور عراق صورت می گیرد

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۴:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۹۰۴۸
۱۳ درصد از صادرات استان زنجان به کشور عراق صورت می گیرد
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: 13 درصد از صادرات از محل گمرک استان سالانه به کشور عراق صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهندس ناصر فغفوری اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور عراق طولانی ترین مرز خاکی را با کشورمان داشته و از آنجایی که کشوری مصرف کننده بوده و آمار تولید در آن بسیار کم است ، دارای ظرفیت بالای صادرات برای صادرکنندگان استان به حساب می آید.
وی تصریح کرد: این امر باعث شده این کشور به عنوان دومین کشور مقصد صادراتی و شریک تجاری استان بعد از ترکیه باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق طی چند سال اخیر به خوبی توانسته صنعت خود را از سایر مناطق عراق متمایز سازد، عنوان کرد: از مزایای تجارت با کردستان عراق نبود بروکراسی اداری در این منطقه ، تردد آسان ، پرداخت و دریافت راحت تر پول و دسترسی به سایر بازار ها به ویژه سوریه می باشد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یادآور شد: طی سال های اخیر کفه صادرات ایران به اقلیم کردستان افزایش یافته و 60 درصد صادرات ایران به عراق ، در این اقلیم صورت می گیرد.
وی افزود: طی 8 ماهه سال جاری بالغ بر 44 هزار تن از محصولات صادراتی استان به ارزش 34 میلیون دلار به کشور عراق صادر شده است.
فغفوری عمده محصولات صادراتی به عراق را شامل میله و پروفیل آهنی ، ترانسفورماتور ، کاغذ ، پلیمر، انواع لبنیات ، شمش روی ، سیم و کابل ، بلوک و آجر و ..... دانست.

انتهای پیام

 

 

نظر شما