تقویت امید و خودباوری با توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اولویت اصلی این نهاد است

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۵:۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۹۰۹۰
تقویت امید و خودباوری با توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اولویت اصلی این نهاد است
کمیته امداد استان زنجان با ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی و مشاوره‌های شغلی امید و خودباوری را در بین بانوان مددجوی تحت حمایت تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در جمع خانواده‌های زندانی تحت حمایت شهرستان خدابنده با تسلیت ایام فاطمیه گفت : الگوی ما در زندگی فردی و اجتماعی باید ائمه معصومین (علیهم‌السلام ) به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا (س ) باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف این نهاد برای حل مشکلات اقتصادی بانوان مددجو وسرپرست خحانوار ، ایجاد اشتغال برای توانمندسازی خانواده ها می باشد ، گفت : حمایت های فکری وفرهنگی و زمینه سازی برای کسب آموزش ومهارت لازم جهت پرداخت تسهیلات اشتغال از اهداف اصلی این نهاد در زمینه توانمندسازی آنان است .
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود : یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری " مدظله‌العالی " موضوع توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و برای تحقق این امر، برنامه توانمندسازی و ایجاد اشتغال نیازمندان در اولویت فعالیت‌های کمیته امداد قرارگرفته تا مددجو بتواند با اتکا به توانایی‌ها و داشته‌های خود از کمک دیگران بی‌نیاز شده و در چرخاندن زندگی خود با مشکلات کمتری مواجه شود .
صفری با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال برای بانوان، گفت : پس از جلسات مشاوره شغلی و بررسی توانمندی، نیاز، علاقه و عوامل دیگر ازجمله محل و بازار کار، تسهیلات اشتغال به بانوان پرداخت می‌گردد.
مدیرکل کمیته امداد استان افزود : بیکاری در آموزه‌های دین مبین اسلام و ازنظر عقلی نیز جایگاهی ندارد مهر انسانی باید با تلاش و کوشش در زمینه توانمندسازی و ایجاد اشتغال فعالیت نماید. چراکه در روایت داریم که دعای فرد بیکار مستجاب نمی‌شود .
وی اضافه کرد: یکی از موضوعات اصلی در برنامه‌های اشتغال‌زایی برای بانوان ، آموزش مشاغلی است که قابلیت اجرا در خانه را داشته باشند، این نوع اشتغال بسیار ارزشمند است چراکه بانوان علاوه بر امر خطیر مادری، برای کمک به استقلال معیشتی خانواده به درآمدزایی نیز می‌رسند.
صفری گفت: کارگاه‌های آموزش و مهارت‌آموزی در زمینه کسب‌وکار بستری مناسبی را برای اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست خانوار فراهم می‌کند . که این امر امید و خودباوری را در بین نیازمندان زنده می‌کند .
مدیرکل کمیته امداد استان افزود : اشتغال‌زایی رمز رهایی مددجو از فقر و کلید محرومیت‌زدایی است چراکه تا زمانی که مشکل درآمد خانواده حل نشود، نمی‌توانیم به دنبال رفع محرومیت باشیم ازاین‌رو سیاست توانمندسازی رویکردی جدی و اساسی برای رفع محرومیت در جامعه است.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز