نشست مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با مجمع نمایندگان استان برگزار شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۴:۲۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۹۴۵۸
نشست مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با مجمع نمایندگان استان برگزار شد
نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، در سالن جلسات امام علی (ع) استانداری زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در این جلسه مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه در صنعت آب و برق استان هزینه ها با درآمدها همخوانی ندارد گفت: با اصلاح قوانین و ترویج فرهنگ مصرف بهینه می توان بخشی از مشکل کمبود آب در کشور را حل کرد.

«علیرضا جزءقاسمی» اظهار کرد: با افزایش هزینه ها و توسعه خدمات در بخش تامین، توزیع و کیفی آب، بهای آب مصرفی افزایشی نداشته و به همین دلیل شاهد مصرف بی رویه در این زمینه هستیم.

رئیس شورای همانگی صنعت آب و برق استان زنجان با اشاره به کاهش 40 درصدی میزان بارندگی های استان نسبت به میانگین بلند مدت و کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: در سال آبی جاری حدود 15 درصد از بارندگی های استان محقق شده و این نیازمند حمایت جدی مسئولان از حوزه آب و اجرا و تکمیل پروژه های مرتبط در استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه امسال بدون هیچ مشکل جدی در تامین آب از تابستان عبور کردیم و 147 روستا از تنش آبی خارج شده است، تاکید کرد: در صورت عدم تامین مالی و کمک به ایجاد زیرساخت ها، در سال های آتی با مشکلات جدی در حوزه تامین آب آشامیدنی استان مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام باقری نماینده مردم شهرستانهای زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کشور ایران جزء پرمصرف ترین کشورهای جهان محسوب می شود افزود: با تحقق مصرف صحیح آب می توان در کنار حمایت های مالی، بخش اعظمی از مشکلات کمبود آب در کشور را حل کرد.

خاتمی نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود هم با تاکید بر اینکه علیرغم کم آبی و کاهش بارندگی ها در استان زنجان مشکل حادی در تامین آب وجود نداشت و باید در این زمینه از شرکت آب  فاضلاب استان تقدیر کرد.

وی با اشاره به وضعیت شکننده استان زنجان در تامین آب آشامیدنی گفت: باید با تقویت زیرساخت های آبرسانی و تخصیص ردیف های اعتباری این وضعیت مدیریت شود.

سید البرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود محدودیت منابع تامین آب در استان و کاهش بارندگی ها، ارائه خدمات پایدار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در سال جاری ستودنی بود.

گفتنی است: دیگر مدیران صنعت آب و برق استان نیز در این جلسه به تشریح نقطه نظرات و مشکلات حوزه کاری خود پرداخته و مسائل اولویت دار استان در بخش های آب و انرژی را با نمایندگان استان زنجان در میان گذاشتند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز