استاندار زنجان: توجه به معیشت مردم مهمترین دغدغه مدیران باشد

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۸:۵۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۷۹۶۸۱
استاندار زنجان: توجه به معیشت مردم مهمترین دغدغه مدیران باشد
استاندار زنجان با بیان اینکه توجه به معیشت مردم مسئله بسیار مهمی است، تاکید کرد: باید رصد دقیق و کنترل قیمت ها در بازار با جدیت انجام شود و مدیران مربوطه باید به موضوع معیشت مردم حساسیت خاصی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار داشت: با انتشار خبر بالا بودن تورم قیمت پوشاک در استان زنجان، این موضوع بطور دقیق بررسی و با استان های همجوار مقایسه شد تا علل این مورد احصاء و مشکلات آن برطرف شود که مدتی زمانبر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تورم موجود در قیمت پوشاک استان و فاصله گرفتن این قیمت ها با میانگین کشوری از اوایل سال ۹۹ آغاز شده بود که باید کاهش یابد، تصریح داشت: برگزاری نمایشگاه های فصلی مستمر و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دو راهکاری است که می تواند با حذف فشار ناشی از اجاره بهای مغازه عرضه پوشاک استان، درکاهش قیمت پوشاک موثر باشد.

مقام عالی استان با تاکید بر اینکه نمایشگاه های عرضه کالا در سایر شهرستان ها و شهرهای بزرگ نیز می تواند برپا شود، خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات و پوشاک باید تا مدتی ادامه داشته باشد تا بتوان وضعیت روند کاهشی قیمت ها را بررسی کرد.

استاندار زنجان همچنین بر ضرورت راه اندازی نرم افزار رصد قیمت کالاها در استان تاکید داشت و گفت: این نرم افزار باید تا هفته آینده نهایی شود تا بازرسان اصناف با تکیه بر قیمت های این سامانه بعنوان مرجع، بازرسی های دقیقی از وضعیت بازار استان داشته باشند تا اول رصد می کنیم و بعد درخصوص کنترل بازار تدبیر داشته باشیم.

افشارچی اظهار داشت: بازرسی ها از سطح بازار باید در کمال آرامش انجام شود و رصد کف بازار با استفاده از ابزارهای متعدد و نیروی انسانی آموزش دیده و با کمک بسیج در آرامش و نظم انجام شود.

وی در ادامه پیشنهاد کرد: باید به سمت راه اندازی بازارهای فصلی محلی و هفتگی در استان زنجان پیش برویم تا هم مردم بتوانند بصورت خرد در توزیع و فروش محصولات مشارکت کنند و قیمت اقلام در استان زنجان هم روند کاهشی یابد.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از نرم افزار نمایش قیمت بیش از 50 کالای اساسی و هرگونه تغییر قیمت آنها، چه کاهش و چه افزایش، از سوی اداره کل صمت استان ارائه شد و با پیشنهادات استاندار زنجان در دست راه اندازی قرار گرفت.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز