پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار رشید اسلام«حاج قاسم سلیمانی»

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۱۴:۵۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۱۹۳۸
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار رشید اسلام«حاج قاسم سلیمانی»
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار رشید اسلام، «حاج قاسم سلیمانی»، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ متن پیام یوسف نوری به شرح زیر است:

«به نام خدایی که شاهد است»

پس از حصول «استقلال»، ایجاد «اقتدار» و حفظ «امنیت»، اهداف غایی هستند که «آزادگان»، و در رأس آنها، «شهدا» به نیکی توانسته اند آنها را در ظلِّ اتّکال به خدای متعال و در سایه سار اتّکا به آرمان های آزادی خواهانه و عدالت جویانه خویش، پس از مجاهدت‌های رهایی بخش، تحقّق بخشند.

و شهدا، همان جاهدان حفاظت از دین و مجاهدان محافظت از میهن هستند و بی گمان در این میان، «شهید سلیمانی»، شاه بیت دیگری از شعرِ جَهد و جهاد است.

سخن از رادمردی است که «بذل جانش»، «بذر بینش» گشت و در دل تمامی آزادی خواهان، صلح طلبان و ستیم ستیزان جهان کاشته شد.

همو که «قُربِ به ایمان» را به غایت، و «حُبِّ به ایران» را به نهایت داشت و همو که نه کُشته، که کِشته شد! آن هم نه در بوستانی به وسعت ایران، که در مَزرعی به گستره هستی.

و حال، قاسم سلیمانی، آن «مجاهد دیروز» بر ارض، «مجاور امروز» در عرش است و «خونش» که تا دیروز در «تن» وی جاری بود، تا ابد در «وطن» او ساری است.

این جانب به عنوان خادم کوچک ملّت بزرگ ایران در دستگاه سترگ تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  آن شهید سعید و پاسداشت جانفشانی غیورانه او در دومین سالگشت آسمانی شدنش، همان گونه که در برنامه  پیشنهادی خویش به مجلس شورای اسلامی اعلام داشتم، به جِد بر آنم تا با مساعی همه  نهادهای ذی ربط به مقوله  خطیر تعلیم و تربیت، به ویژه همدلی، همزبانی و همراهیِ جهادی همکاران خدومم در گوشه گوشه ایران اسلامی، اهداف تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین، سند برنامه درس ملّی، منویّات مقام معظّم رهبری، تجلّی یافته در بیانیه گام دوم انقلاب را تحقّق بخشیم. آن هم به گونه ای که ثمره برازنده این جهاد آموزشی و پرورشی، «تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی با جوهره تمدّن سازی» باشد و به یقین، سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی که رهبر فرزانه انقلاب در تحلیل شخصیت جامع و جاذبش فرمودند: «این سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ درس‌آموز نگاه کنیم»، مکتب دار این مکتب، و وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید، خواستار توسعه و تعمیق این مکتب حیات بخش است.

//انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز