استاندار زنجان: تنها سپر کنونی مقابله با سویه جدید کرونا تکمیل سریعتر واکسیناسیون است

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۳:۰۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۸۴۵۰۹
استاندار زنجان: تنها سپر کنونی مقابله با سویه جدید کرونا تکمیل سریعتر واکسیناسیون است
استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر تنها سپر مقابله یا سویه های مختلف کرونا به ویژه " اُمیکرون" واکسیناسیون است هر چند این امکان وجود دارد که طی ماه‌ها یا سال‌های آینده دارو و درمان تکمیل‌تری برای کرونا تولید شود، اما راه حل کنونی توجه به تزریق به موقع و کامل واکسن کرونا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محسن افشارچی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرنا با اشاره به اینکه حوزه های مختلفی در کنترل سویه جدید کرونا " اُمیکرون" نقش آفرین هستند، افزود: در این ارتباط مردم، ستاد کرونا، دستگاه‌های اجرایی متولی، دانشگاه علوم پزشکی و در نهایت بسیج ارکان اساسی این مهم را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با کارهای انجام گرفته و تسریع در واکسیناسیون، کشوری که تا چند وقت پیش، رنگ قرمز کرونایی به خود گرفته بود، به رنگ آبی تغییر کرد در واقع این روند، آرامشی را در کشور به ویژه بخش اقتصاد ایجاد کرده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه آرامش کنونی، ناشی از واکسیناسیون گسترده در سطح کشور است، اظهار داشت: بر این مبنا باید به سمت تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُزهای دوم و سوم حرکت کرد که بررسی ها نشان می دهد در صورتی که ۷۵ درصد جمعیت کل استان واکسینه شوند، هنوز ۲۲۰ هزار نفر می توانند در آستانه مرگ باشند که نسبت به امر تزریق واکسن اقدام نکرده اند.

استاندار زنجان با اشاره به  اینکه با در نظر گرفتن واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال استان نیز ۸۵ هزار نفر در معرض خطر هستند که حتی می تواند به قیمت جان آنان تمام شود، گفت: در صورت واکسن زدن و ابتلا به کرونا به ویژه سویه جدید، خطر مرگ ناشی از این ویروس کاهش می یابد بر همین اساس از هم استانی درخواست می شود واکسیناسیون کرونا را فارغ از نوع واکسن های در دسترس، جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها برای تزریق دُز سوم به دنبال مارک خاصی از واکسن هستند، اظهار داشت: تمامی واکسن های تزریقی به ویژه واکسن های داخلی از جمله پاستور به میزان ۹۶ درصد در درگیری با بیماری موثر بوده و به این موضوع باید توجه داشت.

افشارچی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و در این خصوص مشکلی نداریم، افزود: از هم استانی ها درخواست می شود واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و امیدواریم اهداف تعیین شده در این حوزه محقق شود.

استاندار زنجان با توجه به بروز سویه جدید اُمیکرون در کشور و استان بر لزوم رعایت بیش از بیش پروتکل های بهداشتی کرونایی تاکید کرد و گفت: هم استانی ها نیز این مهم را در حد مقدورات مورد توجه قرار دهند و از حضور در مکان های شلوغ و گردهمایی ها اجتناب کنند.

وی با اشاره به موضوع مسافرت ها به ویژه سفرهای خارجی اضافه کرد: در زمان حاضر سویه جدید اُمیکرون در کشورهای اروپایی اوج بیشتر گرفته است و حتی مرگ و میرهای کرونایی همچنان در آمریکا و انگلستان رخ می دهد و در این میان حتی مرگ یک شهروند نیز دردناک بوده و برای پیشگیری رعایت پروتکل‌های کرونایی امری مهم و ضروری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه رفتارمان را باید با نوع جدید ویروس کرونا منطبق کنیم  به دقت موارد نیز از سوی دستگاههای متولی امر رصد شود، گفت: راه مقابله با این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی و دیگری تسریع در واکسیناسیون است.

وی همچنین توجه جدی به مقوله مهم قرنطینه بیماران را خواستار شد و گفت: وقتی سیستم  بهداشتی متوجه موارد می شود، بطور قطع مساله قرنطینه باید جدی گرفته شود و از طرفی آگاهی و اطلاع رسانی نیز اهمیت زیادی دارد.

افشارچی از تمامی دستگاههای دولتی به ویژه بخش خصوصی خواست، نسبت به موارد مشکوک کرونایی با توجه به سویه جدید، حساس باشند و بلافاصله نسبت به اقدامات لازم مبادرت کنند و از همه مهم تر نظارتهای لازم تا بهبودی کامل انجام شود.

استاندار زنجان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به رعایت پروتکل های اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا حساسیت داشته باشد و موارد را بطور کامل انجام دهد.

افشارچی ابراز امیدواری کرد، با توجه به  اینکه واکسیناسیون در کشورمان با فاصله چند ماه از  مجامع بین المللی انجام گرفته تا حدی می توان گفت آنتی بادی بدن بالاتر است  که همراهی مردم و رعایت پروتکل ها می تواند این مهم را بیش از گذشته ارتقا دهد.

//انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز