برگزاری نشست هم‌اندیشی قطب ۴ کانون‌های فرهنگی و تربیتی کشور

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۰:۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۶۲۳۶
برگزاری نشست هم‌اندیشی قطب ۴ کانون‌های فرهنگی و تربیتی کشور
حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر در این نشست، گفت: از زحمات همکاران مجموعه پرورشی و فرهنگی استان به منظور برنامه ریزی به جهت برگزاری مطلوب این نشست، نهایت تقدیر و تشکر را دارم. وی بیان داشت: در کانون های پرورشی و فرهنگی وجود"فضای فیزیکی مناسب" بسیار مهم است و متاسفانه امروز بسیاری از فضاهای ما از مطلوبیت کافی برخوردار نیستند که بایستی چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نشست هم‌اندیشی قطب ۴ کانونهای فرهنگی و تربیتی کشور به میزبانی استان زنجان و با حضور مسئولینی از وزارت، مدیر کل آموزش و پرورش زنجان، معاونین و روسای فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، کارشناس مسئولان فعالیت های اردویی و کانون ها، کارشناس مسئولان فرهنگی و هنری و دبیران استانی کانون های فرهنگی و تربیتی استان های زنجان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، مازندران و همدان؛در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

 حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر در این نشست، گفت: از زحمات همکاران مجموعه پرورشی و فرهنگی استان به منظور برنامه ریزی به جهت برگزاری مطلوب این نشست، نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

وی بیان داشت: در کانون های پرورشی و فرهنگی وجود"فضای فیزیکی مناسب" بسیار مهم است و متاسفانه امروز بسیاری از فضاهای ما از مطلوبیت کافی برخوردار نیستند که بایستی چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث نیروی انسانی در کانون ها، افزود: ضرورت دارد بهترین و با کیفیت ترین و توانمند ترین نیروها جذب کانون های فرهنگی و تربیتی شوند تا با علاقه و عشق فعالیت ها را به پیش ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه داشتن برنامه ریزی دقیق در راستای فعالیت فرهنگی را از دیگر ضروریات عنوان کرد و گفت: کانون های فرهنگی و تربیتی باید محلی باشد که دانش آموز را جذب کرده و آنچه در مدارس فرصت اجرا نیست، در این کانون ها رخ دهد.

قاسم پور معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در این نشست، اظهار داشت: امروز آخرین جلسه قطبی کانون است و این جلسات را بسیار مفید ارزیابی می‌کنیم.از میزبانی بسیار خوب استان زنجان نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب به نکات قابل توجهی اشاره داشته است و این بیانیه را منشوری برای تمدن سازی عنوان کرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به چند مقاله در حوزه تمدن سازی، اضافه کرد: مهمترین سازکار بازتولید فرهنگی که از انجماد فرهنگی جلوگیری می کند، آموزش و پرورش است و اگر توجهی نشود گرایش به فرهنگ وارداتی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: مجموعه فعالیت های پرورشی و فرهنگی، در واقع جاده های رستگاری دانش‌ آموزان ما هستند و ما موظف هستیم دانش آموزان را به این جاده هدایت کنیم و البته فعالیت‌ های کانون ها، مسیر های برجسته ما هستند.

سید علی سیدی رئیس اداره برنامه ریزی کانون های فرهنگی و تربیتی اداره کل فرهنگی و هنری وزارت نیز ضمن تشکر از همکاران استان زنجان به جهت برنامه ریزی برای این نشست و میزبانی شایسته زنجان، گفت: امروز نگاهمان به کانون های فرهنگی و تربیتی، نگاه حمایتی است و جمع شده ایم تا باهم افزایی و استفاده از نظرات شما همکاران، برخی چالش های موجود را مرتفع کنیم.

گفتنی است در ادامه کارگاه های تخصصی روسای ادارات فرهنگی هنری، کارشناس مسئولان و مدیران منتخب کانونها با حضور مسئولین وزارتی در موضوعات مرتبط با کانونها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی هنری در محل کانون سهروردی زنجان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست از پوستر شانزدهمین جشنواره نجوم دانش آموزی به میزبانی استان زنجان و با شعار "آسمان میراث مشترک همگان" رونمایی صورت گرفت.

//انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز