زیرساخت‌ها باید در شرایط بحرانی پایش شوند

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۹۱۴۲
زیرساخت‌ها باید در شرایط بحرانی پایش شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق و گاز باید در شرایط بحرانی پایش شوند و شرکت‌های خدمات رسان باید در آماده‌باش کامل باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سیدمحمد شعاعی،  در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری زنجان، گفت: دستگاه‌های مختلف، شرح وظایف روتین و مشخصی دارند و دارای پتانسیل‌هایی هم هستند که در هنگام بارش برف و پیش آمدن بحران می‌توانند کمک حال خوبی باشند.

وی اظهار کرد: بارش برف اخیر به دلیل عدم بارندگی طی سالیان اخیر، تلنگری برای همه دستگاه‌ها بود و دستگاه‌های مختلف حتی غیرمرتبط با مدیریت بحران نیز پتانسیل‌های لجستیکی خود را به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: همه ما در یک استان زندگی می‌کنیم و حتی دستگاه‌هایی که پتانسیل لجستیکی ندارند نیز دارای امکانات و تجهیزاتی سبک دیگری هستند که در چنین مواقعی می‌توان بهره برد لذا شرایط کنونی می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها متناسب با نوع شرایط، پای کار آمده و حتی امکانات حداقلی خود را نیز در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

شعاعی تاکید کرد: انتظارات مردم زیاد است که باید بتوانیم مدیریت کنیم و هماهنگی لازم برای تامین تیغ در روستاها فراهم شود.

وی افزود: زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق و گاز حتماً باید در این شرایط پایش شوند و شرکت‌های خدمات رسان باید در آماده‌باش کامل باشند تا در صورت وقوع حوادث و قطع احتمالی زیرساخت‌ها بلافاصله وارد عمل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ابراز داشت: اداره کل راهداری استان تا زمانی که از ثبات شرایط مسیرها مطمئن نشده‌اند، اجازه ورود به محورها داده نشود.

شعاعی به پاکسازی معابر داخل شهر اشاره کرد و گفت: از عوامل شهرداری باید تشکر کرد و این‌طور نیست که بگوییم هیچ کاری نکرده‌اند.

وی افزود: پاکسازی معابر در پی افزایش میزان بارش برف، نیاز به ماشین‌آلات سنگین دارد و با عوامل انسانی و ماشین‌آلات سبک نمی‌توان کاری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: از رسانه ملی و شرکت ارتباطات سیار انتظار داریم در چنین شرایطی با ارسال پیام‌های کوتاه و تولید و پخش تیزرهای مختلف نسبت به فرهنگ سازی این موضوع اقدام کرده و در این زمینه فعالیت کنند.

//انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز