عملکرد ۹ ماهه منابع طبیعی ابهر زیر ذره‌بین

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۳:۵۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۹۱۶۸
عملکرد ۹ ماهه منابع طبیعی ابهر زیر ذره‌بین
وی پرونده تشکیل شده تخلف در حوزه قاچاق چوب ابهر را طی 9 ماهه گذشته 5 فقره با 26 متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: پیگیری‌ها منجر به صدور حکم به پرداخت جریمه و مصادره چوب‌آلات شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ بابک کاظمی با اشاره به وضعیت پرونده‌های تخلف در یگان حفاظت در ابهر، اظهار کرد: تعداد کل پرونده‌های متشکله ۳۹ فقره است که از این تعداد ۱۹ فقره با 108 هکتار مربوط به ماده ۵۵ و ۱۵ فقره نیز در ماده ۴۴ با ۱۰۴۹۶ راس دام غیر مجاز است.

وی پرونده تشکیل شده تخلف در حوزه قاچاق چوب ابهر را طی ۹ ماهه گذشته ۵ فقره با ۲6 متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: پیگیری‌ها منجر به صدور  حکم  به پرداخت جریمه و مصادره چوب‌آلات شده است.

این مسئول تخلفات تبصره یک‌ماده ۵۵ را در ابهر ۴ فقره با 4/5 هکتار اعلام‌ کرد و متذکر شد: 13 فقره نیز بازدید ادواری از معادن در ابهر صورت گرفته که نتیجه آن ارجاع دو فقره از متخلفان به دادگاه و دریافت خسارت به همین تعداد بوده است.

کاظمی با یادآوری اینکه طی ۹ گذشته در ابهر اطفا حریق در مراتع ملی سه فقره با وسعت ۱۴ هکتار انجام شده است، اضافه کرد: در همین مدت بازدید از کارگاه‌های چوب ۱۵ فقره و ایست و بازرسی کنترل حمل چوب ۳۰ فقره بوده که منجر به ۵ فقره کشف و ضبط چوب آلات غیر مجاز شده، همچنین ۶۸۴ فقره نیز مجوز صدور حمل چوب با میزان ۲۴۰۸۷ متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به شناسایی میزان تصرفات اراضی ملی در پلاک‌های رفع تداخل شده در ابهر در نه ماه گذشته، تاکیدکرد: تعداد پلاک‌های رفع تداخل شده ۳۰ فقره با مساحت اراضی 22048 هکتار و میزان تصرفات نیز ۳۰۶۱ هکتار بوده است.

این مسئول یادآور شد: تعداد پلاک‌های دارای پرونده تخلف در ابهر ۱۳ پلاک و مساحت پرونده‌های تخلف متشکله ۳۵۸ هکتار طی نه ماهه گذشته بوده است.

وی در ادامه گریزی به عملکرد واحد حقوقی ابهر در نه ماهه گذشته زد و ادامه داد: تعداد پرونده‌های ماده ۵۵ متشکل در حوزه حفاظت ۱۹، تعداد پرونده‌های اقدام شده توسط واحد حقوقی ۱۸ فقره و تعداد پرونده‌های مطرح نشده نیز یک فقره به علت فوت فرد متخلف و عدم شناسایی ورثه بوده است.

این مسئول خلع ید اجرا شده را ۶ فقره و به میزان 153 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: وصول خسارت از این تعداد 140میلیون ریال بوده و تعداد پرونده‌های در جریان نیز ۵۰ فقره است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ماده ۴۴ متشکل در یگان حفاظت ابهر در ۹ ماهه گذشته ۱۵ پرونده و تعداد پرونده‌های اقدام شده توسط واحد حقوقی نیز ۱۵ فقره است، تصریح کرد: نتیجه اقدامات نیز 12 فقره مختومه ۱۱ فقره منجر به صدور رای به نفع اداره و یک فقره در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به آمار تثبیت اراضی ملی و دولتی و اخذ سند تک برگی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ شهرستان ابهر، یادآور شد: 8196 هکتار تثبیت اراضی ملی و اخذ سند در سال ۱۴۰۰ در قالب ۹۵ فقره اسناد مالکیت تک برگی کاداستر و رفع تداخلات انجام شده است.

وی گریزی به فعالیت واحد معادن در ۹ ماه گذشته زده و با بیان اینکه در همین راستا پاسخگویی به استعلام معادن ۳۱ فقره بوده است، ادامه داد: بازدید ادواری از معادن نیز ۱۳ فقره، دریافت هزینه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن ۶ فقره، احصاء حقوق دولتی ابلاغی از سال ۹۱ تاکنون ۵۰ فقره، حقوق دولتی معادن دریافت شده در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵ فقره و کل حقوق دولتی دریافت نشده از سال ۹۱ تاکنون ۴۵ فقره بوده است که در رابطه با همین موضوع 45 فقره ارسال ابلاغ کتبی به بهره‌برداران جهت پرداخت مبالغ به همراه مکاتبه با اداره کل جهت ارشاد در خصوص تعیین تکلیف بدهکاران گذشته نیز انجام شده است.

وی با اشاره به وضعیت طرح‌های مرتع‌داری و با بیان اینکه تعداد کل طرح‌های مرتعداری۳۲ فقره به مساحت ۴۵۸۴۳ هکتار، افزود: ۲۶ فقره به مساحت۳۷۰۹۷ هکتار واگذار و ۶ فقره به مساحت ۸۷۴۵ هکتار واگذار نشده است.

وی پلاک‌های دارای پروانه چرای دام در مراتع ملی را ۳۷ فقره به مساحت ۲۹۷۰۸ هکتار و پلاک‌های فاقد پروانه چرای دام را ۶ فقره به مساحت ۱۸۷۳ هکتار عنوان کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته تمدید پروانه چرای دام نیز برای ۵۴۶ نفر با مبلغ۳۶۷۷۷۱۰۰۰ ریال صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات برنامه 1400*۱۴*3 ابهر طی نه ماهه گذشته، بیان کرد: این برنامه شامل احاله مدیریت طرح مرتع‌داری، تهیه طرح مرتع‌داری، گیاهان دارویی، ممیزی، مدیریت چرا و تمدید پروانه چرا است که در همین راستا در حوزه گیاهان دارویی ۱۴۰ هکتار محدوده مکان‌یابی انجام شده و ممیزی ۱۸۷۳ هکتار نیز صورت گرفته همچنین تمدید پروانه چرا نیز به مبلغ ۳۶۷۷۱ میلیون ریال بوده و مدیریت چرا نیز در ۱۲۹۹۹ هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به آمار پروژه‌های مکانیکی آبخیزداری در ابهر، متذکر شد: در همین راستا احداث بند رسوب‌گیر در حوزه آبخیزداری شهری ابهر،  روستای کوی نیک انجام شده که حجم عملیات خاکی آن ۱۵۰ متر مکعب، حجم و سنگ و ملات ۶۰۰ متر مکعب بوده که با اعتبار 46 میلیارد ریال اجرایی شده است.

//انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز